Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Bauhaus

Ludieke openingsactie bij de concurrent

De bouwmarkt-markt (lekker woord) is behoorlijk concurrerend. In het mega-segment zijn Bauhaus en Hornbach de grootste spelers. Logisch dus dat de opening van een nieuwe Hornbach in Almelo, vlakbij een bestaande Bauhaus, het decor werd voor een ludieke inhaakcampagne.

Vrolijke fietsactie voor Bauhaus Enschede
Artikel_Bauhaus_Enschede
Fiets actie Bauhaus Enschede
OOH in het Twents bij retailcampagne Bauhaus
Out of home OOH voor Bauhaus Enschede (retailactie)
Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.

Je kan niet om de Bauhaus heen

Bauhaus vroeg ons om zowel bij de nieuwe Hornbach, als in de buurt van de eigen vestiging een actie op touw te zetten. Het doel: vaste en potentiële klanten van de Bauhaus op een ludieke manier laten zien dat ze niet om de Bauhaus heen kunnen. Wij kwamen met twee verschillende concepten, passend bij de twee verschillende locaties.

Welkom in het Twents

Op directe reisafstand van de Bauhaus plaatsten we vrolijke, Twentse boodschappen die Hornbach met een kleine kwinkslag welkom heetten in Twente. Alsof we wilden zeggen: “waar bleven jullie?” Ook plaatsen we die boodschap in lokale kranten. Gelukkig woont een van onze designers in Haaksbergen bij Enschede, dat maakte de vertaalslag voor een Utrechts creative agency net wat makkelijker :)

En de reacties?

Omwonenden konden de acties goed waarderen, en zelfs
de Tubantia besteedde aandacht aan het “eerste plaagstootje” richting de Hornbach. Naar de reacties vanuit die winkel kunnen we helaas alleen raden…

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Skibewijs mockup allianz
Allianz

Social campagne Skibewijs gaat viral

Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang
IndexWoning

Met IndexWoning haal je het meeste uit je huis.

Met de IndexWoning-app krijg je als huiseigenaar eerlijk inzicht in alles omtrent je woning.
Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA