Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Bauhaus

Ludieke openingsactie bij de concurrent

De bouwmarkt-markt (lekker woord) is behoorlijk concurrerend. In het mega-segment zijn Bauhaus en Hornbach de grootste spelers. Logisch dus dat de opening van een nieuwe Hornbach in Almelo, vlakbij een bestaande Bauhaus, het decor werd voor een ludieke inhaakcampagne.

Artikel_Bauhaus_Enschede
Fiets actie Bauhaus Enschede
OOH in het Twents bij retailcampagne Bauhaus
Out of home OOH voor Bauhaus Enschede (retailactie)
Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.

Je kan niet om de Bauhaus heen

Bauhaus vroeg ons om zowel bij de nieuwe Hornbach, als in de buurt van de eigen vestiging een actie op touw te zetten. Het doel: vaste en potentiële klanten van de Bauhaus op een ludieke manier laten zien dat ze niet om de Bauhaus heen kunnen. Wij kwamen met twee verschillende concepten, passend bij de twee verschillende locaties.

Welkom in het Twents

Op directe reisafstand van de Bauhaus plaatsten we vrolijke, Twentse boodschappen die Hornbach met een kleine kwinkslag welkom heetten in Twente. Alsof we wilden zeggen: “waar bleven jullie?” Ook plaatsen we die boodschap in lokale kranten. Gelukkig woont een van onze designers in Haaksbergen bij Enschede, dat maakte de vertaalslag voor een Utrechts creative agency net wat makkelijker :)

En de reacties?

Omwonenden konden de acties goed waarderen, en zelfs
de Tubantia besteedde aandacht aan het “eerste plaagstootje” richting de Hornbach. Naar de reacties vanuit die winkel kunnen we helaas alleen raden…

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
EBU

Van Jaarcongres tot Festival

Rebranding voor Utrechtse EBU
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Pictogrammen voor de pensioenfederatie in het groen
Pensioenfederatie

Iconen vormgeven voor vernieuwende pensioencommunicatie

Complexe begrippen visualiseren
Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.
Bauhaus

Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Prikkelende inhaker voor de Bauhaus-vestiging in Enschede
Beursplein

Beursplein Utrecht: work smart, play hard

Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.