In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Ictivity
Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit. Aan ons de uitdaging om de positionering en visuele identiteit te ontwikkelen. De mens staat centraal in alles wat Ictivity doet. Maar hoe vertaal je dit gedachtegoed in een krachtig merkverhaal en een sterke huisstijl? Na diverse werksessies en brainstorms kwam het Brabantse IT-bedrijf opnieuw tot leven.

Een nieuwe missie en visie,
dat vraagt om een nieuwe identiteit.

De Brabantse IT-dienstverlener Ictivity was met een aangescherpte missie en visie al in transitie naar een nieuwe identiteit. Ze merkten op dat hun huisstijl niet meer overeenkwam met de gewenste uitstraling. Met uitsluitend behoud van het logo, mocht de complete visuele identiteit vernieuwd worden. Bij Ictivity draait alles om het gemak van de gebruiker. De mens staat centraal in alles wat ze doen. Niet voor niets noemen ze hun aanpak Human Based Computing. Deze menselijke benadering speelde een belangrijke rol voor de huisstijlontwikkeling.
Redesign website

Stap voor stap naar
een doordachte visuele stijl.

We startten met een intensieve werksessie, waarin we diep doken in de merkidentiteit van Ictivity. Samen bepaalden we het archetype en de belangrijkste merkwaarden. Dit vormde de basis voor alle volgende creatieve ontwikkelingen. Geïnspireerd op de uitkomsten van de werksessie, ontwikkelden we korte, krachtige teksten die de essentie van Ictivity’s vernieuwde merkidentiteit vertelden. Na een interne brainstorm over de look & feel ging ons designteam aan de slag met het verkennen van stijlelementen, het spelen met vormen en het uitbreiden van het kleurenpalet.

Het concept was gericht op het versterken van de menselijke dimensie binnen de IT-wereld van Ictivity. We introduceerden een gradiënt van turquoise naar paars om warmte en vernieuwing/innovatie te symboliseren, terwijl geel werd gebruikt voor actiematige elementen. De nieuwe beeldtaal omvatte echte mensen (Ictivianen) in hun werkomgeving, die door middel van kleuren en vormen in hun kracht worden gezet. De afgeronde blokvormen voelen als digitale schakels die samen een unieke IT-omgeving vormen. Speciaal ingericht zodat iedereen het meeste uit zichzelf en zijn dag kan halen.
Nieuwe huisstijl voor drukwerk

Waar het allemaal samenkomt.

Het eindresultaat was een krachtige, consistente en doordachte rebranding die Ictivity positioneerde als een empathische en betrouwbare IT-partner. De nieuwe huisstijl werd geïntegreerd in alle communicatiekanalen, van de website tot bedrijfspresentaties tot een uitgebreid huisstijlhandboek. Daarnaast werd een lanceringsvideo en visieboekje ontwikkeld om de nieuwe identiteit intern te onthullen en te verankeren binnen het bedrijf. Feedback van klanten en medewerkers was zeer positief.

Is jouw merk toe aan een rebranding

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.