We startten met een intensieve werksessie, waarin we diep doken in de merkidentiteit van Ictivity. Samen bepaalden we het archetype en de belangrijkste merkwaarden. Dit vormde de basis voor alle volgende creatieve ontwikkelingen. Geïnspireerd op de uitkomsten van de werksessie, ontwikkelden we korte, krachtige teksten die de essentie van Ictivity’s vernieuwde merkidentiteit vertelden. Na een interne brainstorm over de look & feel ging ons designteam aan de slag met het verkennen van stijlelementen, het spelen met vormen en het uitbreiden van het kleurenpalet.
Het concept was gericht op het versterken van de menselijke dimensie binnen de IT-wereld van Ictivity. We introduceerden een gradiënt van turquoise naar paars om warmte en vernieuwing/innovatie te symboliseren, terwijl geel werd gebruikt voor actiematige elementen. De nieuwe beeldtaal omvatte echte mensen (Ictivianen) in hun werkomgeving, die door middel van kleuren en vormen in hun kracht worden gezet. De afgeronde blokvormen voelen als digitale schakels die samen een unieke IT-omgeving vormen. Speciaal ingericht zodat iedereen het meeste uit zichzelf en zijn dag kan halen.