Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren – Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl

LICG

Awareness campagne

Huisdieren worden steeds vaker online gekocht. Wanneer je bijvoorbeeld op Marktplaats.nl zoekt naar konijntjes, vind je 2.344 advertenties. Vaak gratis af te halen en soms zelfs met de mededeling dat ze niet bedoeld zijn voor slangenvoer. Hoe kun je mensen bereiken met een awareness campagne over wat er allemaal bij komt kijken om een huisdier te houden?

Bekijk hier de test.

Wat voor huisdierenmens ben jij? Website
Hoeveel wil je maandelijks uitgeven aan een huisdier vraag
Jij bent een babbelende knabbelaar uitslag

Leuke online test vormt de basis van de awareness campagne

Bij de aanschaf van een huisdier speelt emotie zeker een rol. Een romantisch beeld van dierenliefde kan consumenten blind maken voor de minder plezante zaken die een huisdier met zich meebrengt. Wanneer consumenten zich online oriënteren op een leuk huisdier, verrassen we ze met een online test die ze uit eigen enthousiasme gaan doen. Het geven van alleen kwalitatieve informatie biedt niet de verleidingskracht die nodig is om mensen tijdens het online shoppen te verleiden om zich te gaan verdiepen. De ontwikkelde online test ‘Wat voor huisdierenmens ben jij?’ trekt wel de aandacht.

De awareness campagne verleidt de doelgroep om zich te verdiepen

Met de awareness campagne ‘Wat voor huisdierenmens ben jij?’ verleiden we mensen om zich op laagdrempelige wijze te verdiepen in wat er komt kijken bij het houden van een huisdier. Wanneer ze ‘s avonds achter hun computer bezig zijn met oriëntatie of aankoop (funshoppen), ‘vangen’ we ze met de leuke online test. Mensen zijn nieuwsgierig en doen graag een test. Wanneer mensen bijvoorbeeld zoeken op ‘konijnen’ haken we daar met een online advertentie op in, bijvoorbeeld: ‘Past een konijn bij jou? Of wellicht een cavia? Doe de test en ontdek wat voor huisdierenmens jij bent’. Of meer in de stijl van: ‘Ben jij een echt konijnenmens? Doe de test en ontdek welk dier bij je past’.

Door het stellen van een vraag, zet je mensen aan het denken

Het stellen van de vraag ‘Hoeveel geld wil of kun je maandelijks uitgeven aan een huisdier?’ geeft consumenten direct de confrontatie met de financiële kant van het houden van een huisdier. Deze bewustwording is het doel van de awareness campagne, zodat de aanschaf van een huisdier beter overwogen wordt. Het eindresultaat van de test is een leuke persoonlijke infographic die je graag deelt via social media. De infographic geeft aan welke dieren of diergroepen passen bij jouw levensstijl en voorkeuren. Natuurlijk wordt bij het eindresultaat ook verwezen naar de bijsluiters voor verdere verdieping. Zo slaan we een brug van de online consument naar de kwalitatieve informatie van Landelijk Informatie Centrum Gezelschapsdieren. De online test is ook na de campagneperiode beschikbaar, zodat deze merkactivatie nog voor veel awareness zal zorgen.

Awareness campagne uitgerold via Markplaats.nl en Facebook

De awareness campagne is via advertenties op Marktplaats.nl en Facebook bij consumenten onder de aandacht gebracht. De kracht van advertenties op Markplaats.nl is natuurlijk dat consumenten daar actief op zoek gaan naar een huisdier. Op Facebook heb je weer de virale kracht van mensen die de online test delen. Beide vullen elkaar goed aan. Daarnaast is de awareness campagne ook via banners op websites van dierenartsen en dierenwinkels onder de aandacht gebracht. In de week van het huisdier is de test 75.000 keer gedaan.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Eerste NL droge-racen in Utrecht RTL nieuws
Hoog Catherijne

Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne

Impuls voor branding Hoog Catharijne
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.
Bauhaus

Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Prikkelende inhaker voor de Bauhaus-vestiging in Enschede
Dwaalspoor mockup geprint boek
Utrechts Archief

Dwaalspoor, historische foto’s zijn aanwijzingen voor zoektocht door Utrecht

Een zoektocht door het heden!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.