Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit. Verrassende WC-posters!

Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht laten stemmen

De Hogeschool Utrecht heeft moeite om de ruim 40.000 studenten en docenten naar de stembus te krijgen voor de medezeggenschapsraad. Door een verrassende guerrilla campagne met wc posters op de toiletten in de gebouwen van de HU worden de verkiezingen het gesprek van de dag. De actie sluit helemaal aan op de belevingswereld van de studenten.

posters-op-het-toilet-zoom

Niet stemmen = Een jaar lang niet zeiken

Op toiletten horen geen posters te hangen, daar zijn prikborden voor. Juist door het nu wel te doen, is de verrassing en aandacht voor de posters extra groot. Door vervolgens de boodschap naar het toilet te vertalen, blijft ook de boodschap in je gedachte goed plakken.

Wc poster is van StaticPaper

De posters zijn gemaakt van het bijzondere materiaal StaticPaper. De posters zijn statisch geladen en blijven ruim drie weken op muren, plafonds, ramen en deuren plakken. Bij het weghalen zie je geen lijmresten, omdat het niet werkt op basis van lijm. Dit maakt de toepassing erg flexibel. De facilitaire dienst van de HU heeft het materiaal uitvoerig getest en helemaal goedgekeurd.

Back to school

Wist je dat onze art director zelf op de Hogeschool Utrecht heeft gezeten. En toen twee jaar voorzitter is geweest van de studievereniging. Hij voelde zich tijdens de research op locatie weer 18. Toch leuk dat je bij een reclamebureau steeds weer in de huid moet kruipen van een andere doelgroep.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
CNV vakmensen

Awareness campagne voor iedereen met een zwaar beroep.

CNV wilde de urgentie van het behoud van de Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) benadrukken en bewustwording creëren bij politici en de bredere samenleving.
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.
AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.