Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit. Verrassende WC-posters!

Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht laten stemmen

De Hogeschool Utrecht heeft moeite om de ruim 40.000 studenten en docenten naar de stembus te krijgen voor de medezeggenschapsraad. Door een verrassende guerrilla campagne met wc posters op de toiletten in de gebouwen van de HU worden de verkiezingen het gesprek van de dag. De actie sluit helemaal aan op de belevingswereld van de studenten.

posters-op-het-toilet-zoom

Niet stemmen = Een jaar lang niet zeiken

Op toiletten horen geen posters te hangen, daar zijn prikborden voor. Juist door het nu wel te doen, is de verrassing en aandacht voor de posters extra groot. Door vervolgens de boodschap naar het toilet te vertalen, blijft ook de boodschap in je gedachte goed plakken.

Wc poster is van StaticPaper

De posters zijn gemaakt van het bijzondere materiaal StaticPaper. De posters zijn statisch geladen en blijven ruim drie weken op muren, plafonds, ramen en deuren plakken. Bij het weghalen zie je geen lijmresten, omdat het niet werkt op basis van lijm. Dit maakt de toepassing erg flexibel. De facilitaire dienst van de HU heeft het materiaal uitvoerig getest en helemaal goedgekeurd.

Back to school

Wist je dat onze art director zelf op de Hogeschool Utrecht heeft gezeten. En toen twee jaar voorzitter is geweest van de studievereniging. Hij voelde zich tijdens de research op locatie weer 18. Toch leuk dat je bij een reclamebureau steeds weer in de huid moet kruipen van een andere doelgroep.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
2502 dynamische Google Search-advertenties 41% CTR op een Google Search-campagne
VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne
Krantenkoppen over roken. Elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.
KWF

PR-actie ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’

Informatie vertalen naar het 'hier en nu'
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Climate Planet Utrecht logo met blauwe wereld.
Climate Planet Utrecht

Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut

Samen een wereld te winnen!
CNV vakmensen

Awareness campagne voor iedereen met een zwaar beroep.

CNV wilde de urgentie van het behoud van de Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) benadrukken en bewustwording creëren bij politici en de bredere samenleving.
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA