Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads – Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?

Riksja Travel

Reisgenotentest

Riksja Travel is een online reisorganisatie die slim inspeelt op de gebruikelijke zoektocht op het internet naar een nieuwe avontuurlijke reisbestemming. Tussen je zoekresultaten zie je de reisgenotentest staan, dat is leuk. Mm… hoe matchen onze reiskarakters eigenlijk? En voordat je het weet, doe je de test en ontdek je het reisaanbod van Riksja. Door je doelgroep een leuke test te geven, krijg je aandacht!

Hoe werkt de reisgenotentest?

Je krijgt zeven vragen over herkenbare situaties op reis. Bijvoorbeeld dat je koffer niet verschijnt op de bagageband bij aankomst, hoe reageer je? Iedere keer worden vier mogelijke reacties gegeven waaruit je mag kiezen. Je vult zowel je eigen antwoord in, als dat van je reisgenoot. Hierdoor krijgt de reiscoach een helder beeld van hoe jullie samen zijn. Op basis daarvan krijg je een persoonlijk advies voor extra reisplezier. Wil je weten hoe jij en je reisgenoot matchen? Doe hier de test.

Hoe goed matchen jullie reiskarakters - social media campagne
Geknipt voor elkaar uitslag reisgenoot test
Reisgenoten test - social media campagne screenshot
Vraag 3 reisgenoten test - in je beste spaans

Online test is een slimme campagne

Een banner over een commercieel aanbod voelt vaak opdringerig. Via een sponsored post over de reisgenotentest op Facebook bereik je meer. Je kunt op Facebook je doelgroep scherp targeten. Veel mensen die van reizen houden, geven dit aan door de fanpage van een reisorganisatie of reisblog te volgen.

Emotie trekt aandacht

Content waar emotie een rol in speelt, krijgt veel aandacht van mensen. Informatie is saai, emotie is leuk. Wanneer mensen op reis gaan, maak je in een korte tijd veel mee. Het is een soort snelkookpan van het gewone leven. Ups en downs wisselen elkaar in hoog tempo af. De reisgenotentest verkent de reiskarakters en komt met tips. Sommige mensen vinden het bijvoorbeeld geweldig om op reis met locals te spreken. Andere reizigers observeren en bewonderen liever de lokale cultuur. De reisgenotencoach komt met tips om het voor beide reisgenoten leuk te maken.

Conversie, van aandacht naar sales

De test presenteert reisbestemmingen die bij jou en je reisgenoot passen. Zijn jullie minder makkelijk in het uitgeven van geld, dan is een land zoals Ecuador heel interessant. Echte optimisten kunnen wel een reisbestemming aan die nog niet zo ontwikkeld is en waar het af en toe nog behoorlijk zoeken is. Zo bieden we voor ieder profiel drie passende reisbestemmingen. Deelnemers aan de test zijn geïnteresseerd waarom de bestemmingen bij hen aansluiten en gaan het voorstel verkennen.

Conversie, van aandacht naar sales

De test presenteert reisbestemmingen die bij jou en je reisgenoot passen. Zijn jullie minder makkelijk in het uitgeven van geld, dan is een land zoals Ecuador heel interessant. Echte optimisten kunnen wel een reisbestemming aan die nog niet zo ontwikkeld is en waar het af en toe nog behoorlijk zoeken is. Zo bieden we voor ieder profiel drie passende reisbestemmingen. Deelnemers aan de test zijn geïnteresseerd waarom de bestemmingen bij hen aansluiten en gaan het voorstel verkennen.

Branding, je merk laden tijdens de test

Je hebt als zender de kans om op iedere pagina van de test je merk verder te laden. Het type vraag, gekozen foto’s, opmaak, uitstraling, tone of voice: overal kun je je identiteit in laten terugkomen. Wanneer de test bijvoorbeeld zeven vragen heeft, dan heb je de ruimte om je merk te laden. Wanneer je meer commercieel communiceert, dan krijg je die ruimte niet. Vaak zijn mensen ruim vijf minuten actief met de test bezig, dat is langer dan het kijken van tien tv-commercials. Dat maakt een goede brand activation zo effectief.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Photoshoot voor brandingcampagne voor Detron in de Ardennen
Detron

Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron

Als één team naar de Ardennen
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Animated online festival voor KMN Kind & Co
Kind & Co

Animated online festival voor KMN Kind & Co

Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders
Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.