Animated online festival voor KMN Kind & Co – Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders

Kind & Co

KMN Kind & Co festival

KMN Kind & Co biedt kinderopvang in heel midden Nederland. Met een verrassend online festival willen ze zwangere vrouwen en moeders bereiken om hen te laten ervaren dat Kind & Co een leuke en goede kinderopvang is. Het animated online festival biedt deze fun-content. Bijvoorbeeld: tips waar je de leukste rompertjes koopt, een pregnancy play-list, inspiratie voor het inrichten van de babykamer en handige diensten en services waar je als (aanstaande) moeder veel aan hebt. Een goede manier om je merk bij je doelgroep te laden!

App mockup van het online festival voor KMN Kind & Co

Hoe bereik je als merk je doelgroep?

Dit online festival is een goed voorbeeld van hoe je als bedrijf of organisatie op een leuke en unieke manier je merk kunt laden bij je doelgroep. Aanstaande moeders zijn heel veel op het internet te vinden voor inspiratie en tips & trics. Door deze inspirerende content als kinderopvang op een unieke en spraakmakende wijze te bieden, krijgt de doelgroep direct een positieve associatie met het merk tijdens de beslissingsperiode voor een kinderopvang. De vormgeving en animaties zorgen er ook voor dat (aanstaande) moeders het festival met elkaar gaan delen via social media.

Animaties op het online festival

Het online festival bestaat uit een fraaie festival plattegrond waarop verschillende tenten en kraampjes staan. Iedere tent heeft een eigen karakter. Hieraan kun je al een beetje afleiden wat er te zien is in de tent of het kraampje. De animerende tentjes, poppetjes en attracties maken het festival echt een plezier om te bezoeken. Je ziet steeds weer nieuwe dingen; muziek makende kinderen, dobberende badeendjes, een rondvliegende ooievaar, etc. We hebben heel veel plezier beleefd aan het bedenken en het maken van de verschillende animaties. Wanneer je op één van de tentjes klikt, kom je op een content pagina met meer informatie over het onderwerp en bijbehorende foto’s of een video. Welk tentje is jouw favoriet?

Stijlverkenning en illustraties

Voordat wij konden starten met het design van het festival, vonden we het belangrijk om eerst een uitgebreide stijlverkenning te doen. Welke huisstijl hanteert KMN Kind & Co en welke illustratiestijl zou daarbij passen? Bij Kind & Co hebben ze nog niet eerder met illustraties gewerkt. We hadden dus de vrijheid om zelf een mooie stijl te bedenken die helemaal aansluit bij de organisatie. Naast een illustratiestijl hebben we ook een uitgebreid kleurenpalet samengesteld. Hiermee zijn we het festival gaan designen.

Het festival is inmiddels helaas voorbij. De site staat daarom niet meer online. Jammer want we zijn een reclamebureau in midden Nederland én hebben te maken met een ware babyboom.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.
Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.