De power van een uitgebreide always on-campagne.

Schneider Electric

Schneider Electric wil de thought leader in energie-efficiëntie zijn. Ons advies was een uitgebreide always on campagne. Door dynamische visuals, leadgen-campagnes en webinars voor sectoren als gebouwen, datacenters en industrieën blijft Schneider Electric top-of-mind en genereren ze waardevolle leads voor verduurzaming en energiebesparing.

Schneider Electric als dé
partner voor energie-efficiëntie.

Schneider Electric wil zich positioneren als dé thought leader op het gebied van verduurzaming en energie-efficiëntie. Met innovaties en producten die bedrijven helpen om hun energieverbruik te optimaliseren, is het doel om het hele jaar door zichtbaar te zijn bij doelgroepen in verschillende sectoren: gebouwen, datacenters, industrieën en C-level executives. Tegelijkertijd wil men leads verzamelen en potentiële klanten begeleiden in hun energietransitie. Maar hoe bereik je als merk meerdere doelstellingen en blijf je relevant voor verschillende doelgroepen?

Een uitgestippeld plan voor
continue zichtbaarheid en impact.

Met een always on campagne houd je de doelgroep warm met verspreide snippets aan relevante content. De always on campagne richt zich op continue zichtbaarheid en een gefaseerde benadering om Schneider Electric consistent top-of-mind te houden bij de doelgroep. We startten met het opbouwen van een doelgroep door succesvolle cases en thema’s uit de 2023-campagne om te zetten in dynamische carrousel-advertenties.

In de tweede fase promootten we het Ipsos-rapport via een leadgen campagne op LinkedIn en Google’s Performance Max. Daarna richtten we ons op awareness met een nieuwe case om de doelgroep te inspireren met verduurzamingsmogelijkheden binnen gebouwen. Zo speelden we in op relevante trends en actuele tools, passend bij de energie-uitdagingen van dat moment. Sowieso is het slim om als merk voortdurend mee te bewegen met dat waar je doelgroep op een specifiek moment behoefte aan heeft.

Als onderdeel van Schneider Electric’s positionering als thought leader organiseerden we drie webinars, één voor elk van de belangrijkste business units (buildings, datacenters, en industries). Oftewel, nieuwe mogelijkheid om dieper in te gaan op specifieke oplossingen voor energie-efficiëntie en -besparing.

Schneider Electric top of mind als
het gaat om energie-uitdagingen.

Met onze always on campagne en de bijbehorende contentstrategie is Schneider Electric aanzienlijk zichtbaarder in de sectoren gebouwen, datacenters, industrieën en bij C-level executives. De periodieke leadgen campagnes leverden waardevolle leads op, met sterke engagement-resultaten op LinkedIn en Google’s Performance Max.

Met een flexibel schema, waarin de invulling van leadgen campagnes en webinars wordt aangepast op basis van actuele ontwikkelingen, wisten we Schneider Electric’s zichtbaarheid en leiderschap effectief uit te bouwen. Zo zie je maar hoe waardevol de power van continuïteit en herhaling kan zijn.

Jouw merk blijvend onder de aandacht brengen?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.