De Bijenkorf zoekt de emotie op met Eau de mama campagne

de Bijenkorf

Eau de Mama parfum

Voor Moederdag kwam de Bijenkorf met ‘Eau de Mama’, een lekker parfum met een gegrafeerde boodschap van de gever. De Bijenkorf vroeg ons om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen naar de winkel zouden komen om een Eau de Mama met persoonlijke boodschap aan te schaffen.

Interviews op de winkelvloer

Zo’n persoonlijk moederdagcadeau als Eau de Mama vraagt natuurlijk om de persoonlijke verhalen áchter de gravering. Want vaak zit achter woorden als ‘je bent de liefste’ een lange geschiedenis.

Daarom gingen wij met een camera de winkel in en vroegen shoppers welke boodschap zij voor hun moeder hadden. Stuk voor stuk spraken ze over de liefde, zorg en gezelligheid van hun moeder. Soms maakte dat zelfs een traantje los bij de verteller… en ontroering bij de kijker.

Uitverkocht

Het resultaat? Twee dagen voor Moederdag was Eau de Mama al uitverkocht. Dat is wat een goede merkactivatie teweeg kan brengen bij een sales campagne. Gelukkig waren er nog wel andere parfums te koop, zodat zoons en dochters hun moeder toch nog een boodschap konden laten graveren.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.
Bauhaus

Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Prikkelende inhaker voor de Bauhaus-vestiging in Enschede
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie
Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Like Honey

Like Honey: eigen label, eigen stijl

Opvallend design waar we onszelf voor inhuurden
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.