De unieke technologie, de visie om iets terug te geven aan de aarde en toekomstige generaties, en het feit dat Yilkins een vertrouwde innovatiepartner is, vormden de basis voor de identiteit. Om de boodschap zo helder en scherp mogelijk te krijgen, en om onszelf echt in de doelgroep in te leven, planden we diverse merksessies. Samen met Yilkins brachten we het Story Brand Framework in kaart, zodat we een sterke fundering hadden voor de doorvertaling naar een nieuwe website. Niet vertellen wie Yilkins is, maar uitleggen waarom de doelgroep Yilkins als partner nodig heeft. Zo vertaalden we de complexe materie en processen naar een helder en duidelijk verhaal, dat voor de doelgroep relevant en makkelijk te begrijpen is.
De toekomstgerichte en duurzame visie kwam ook visueel terug in de natuurlijke kleuren en gradients. Ook voor de fotografie zijn veel natuurlijke omgevingen en landschappen gebruikt, om de positieve impact van Yilkins op onze planeet te benadrukken. Waarom alleen maar technologische installaties laten zien, als je ook kan aantonen waar je het allemaal voor doet? De website oogt fris en clean, wat ook bijdraagt aan het transparante, duurzame en vertrouwde karakter van Yilkins.