Van branding tot nieuwe website voor Yilkins.

Yilkins
Yilkins, een wereldwijde koploper in circulaire technologieën, zocht hulp bij het versterken van hun merkverhaal en merkbelofte. Het doel was om dit verhaal te vertalen naar een visuele identiteit en een geheel nieuwe website. Yilkins wilde een duidelijk en overtuigend verhaal presenteren aan haar doelgroep: sustainability managers ondersteunen met hun verduurzamingsuitdagingen.

Een unieke technologie,
maar hoe deel je deze met de wereld?

Steeds strengere eisen en wet-/regelgevingen op het gebied van verduurzaming en circulariteit zorgen dat (grote) bedrijven alternatieve brandstoffen moeten zoeken. Met onder meer de zelfontwikkelde torrefactietechnologie van Yilkins, waarmee organische resten (biomassa) zo efficiënt en veilig mogelijk worden omgezet naar waardevolle producten, ondersteunen ze bedrijven in het circulair maken van complete bedrijfsprocessen: op naar een net-zero bedrijfsstrategie. Aan ons de uitdaging om Yilkins te positioneren als vertrouwde partner, die autoriteit en innovatie uitstraalt. Een slimme, logische en betrouwbare keuze voor bedrijven die geloven in de waarde van hun organische afvalresten.

Een sterke visie als basis
voor de identiteit en website.

De unieke technologie, de visie om iets terug te geven aan de aarde en toekomstige generaties, en het feit dat Yilkins een vertrouwde innovatiepartner is, vormden de basis voor de identiteit. Om de boodschap zo helder en scherp mogelijk te krijgen, en om onszelf echt in de doelgroep in te leven, planden we diverse merksessies. Samen met Yilkins brachten we het Story Brand Framework in kaart, zodat we een sterke fundering hadden voor de doorvertaling naar een nieuwe website. Niet vertellen wie Yilkins is, maar uitleggen waarom de doelgroep Yilkins als partner nodig heeft. Zo vertaalden we de complexe materie en processen naar een helder en duidelijk verhaal, dat voor de doelgroep relevant en makkelijk te begrijpen is.

De toekomstgerichte en duurzame visie kwam ook visueel terug in de natuurlijke kleuren en gradients. Ook voor de fotografie zijn veel natuurlijke omgevingen en landschappen gebruikt, om de positieve impact van Yilkins op onze planeet te benadrukken. Waarom alleen maar technologische installaties laten zien, als je ook kan aantonen waar je het allemaal voor doet? De website oogt fris en clean, wat ook bijdraagt aan het transparante, duurzame en vertrouwde karakter van Yilkins.

Scherpe boodschap, helder verhaal, volwassen look & feel.

De nieuwe merkbelofte ‘Mastering circularity for next generations’ werd geformuleerd om de visie van Yilkins op een leefbare toekomst te benadrukken. Dit werd doorvertaald naar een vernieuwde visuele identiteit en website.

De nieuwe website kreeg een frisse en moderne uitstraling met een natuurlijk kleurenpalet en technologische accenten. De contentblokken werden modulair en flexibel ontworpen, wat bijdroeg aan de gebruiksvriendelijkheid. De UX werd geoptimaliseerd, en de gehele navigatiestructuur werd herzien om de gebruikerservaring te verbeteren. Alle webteksten werden herschreven en aangescherpt op basis van het Story Brand Framework, wat leidde tot een duidelijke en overtuigende communicatie van Yilkins’ merkverhaal en belofte. Klaar om klanten te helpen naar een duurzame en circulaire toekomst.

Wil jij je merkverhaal tot leven brengen?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.