De bullshit-campagne voor LICG Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

Fake news ook over dieren

Er staat een hoop bullshit op het internet. Fake news bestaat niet alleen voor politiek, klimaat, religie en héél veel andere dingen, maar ook voor het houden van huisdieren. Het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (of LICG) voelt zich geroepen om tegen deze misinformatie te strijden. Het LICG vroeg ons om traffic naar hun website te genereren, zodat (potentiële) huisdiereigenaren goede voorlichting krijgen.

Aandacht moet je verdienen

Het LICG had een minimaal budget, waardoor we ons gezegde ‘aandacht is niet te koop’ weer waar moesten maken. We besloten te focussen op de term ‘bullshit’ en die eens lekker letterlijk in beeld te brengen. Het gebeurt niet vaak dat we onze animator opdracht geven om op zoek te gaan naar poepende dieren, dus dit was een feestje. In een korte social animatie koppelden we de bullshit op het internet aan de juiste informatie bij het LICG.

10,3 kliks per euro

Onze uiting viel niet alleen behoorlijk op in de timeline, de klikratio was bovendien zó goed dat we voor elke ingezette euro 10,3 kliks wisten te genereren. Een prachtig resultaat van een onorthodoxe uiting. En dat laat maar weer zien: aandacht kan én moet je verdienen. Die is niet te koop.

Een speciaal bedankje voor LICG is hier ook op zijn plaats. Niet elke klant heeft de moed om zo’n concept goed te keuren. We zijn trots dat we voor deze mooie club mogen werken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Unito

Social video in 3 talen voor de slimme kraan van Unito

Social video voor Unito, uitdager in kranen
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.