VGZ werkt met content marketing aan geluk van mensen – Gelukkige mensen zijn minder ziek!

VGZ

Blog over gelukkig zijn

Samen met de Erasmus Universiteit Rotterdam werkt VGZ aan de wetenschappelijke benadering van geluk. Wordt je gelukkiger van een hoger salaris, of juist de vrijheid om naar je werk te kunnen fietsen? Door het creëren van een community met behulp van interessante blogs over inzichten in geluk zijn er altijd wel enthousiaste mensen die willen deelnemen aan het geluksonderzoek.

Iedere tien dagen verschijnt er een interessante blog over geluk, met verrassende titels zoals ’20 minuten bewegen, 12 uur geluk’ en ‘Wat je niet moet doen na een drukke werkdag’. Door deze blogs als een sponsored post te promoten op Facebook, bereik je niet alleen je vaste Facebook fanpage fans, maar ook een nieuw publiek. Iedere blog zorgt weer voor nieuwe Facebook fans.

Lees hier de laatste blog: ‘Dit is waarom we vaker op vakantie moeten’.

Hoe werkt content marketing?

Bij content marketing staat het delen van waardevolle en relevante content centraal. Het is het middel om de doelgroep te bereiken en te activeren. Door het geven van bijzondere content, krijg je aandacht terug. Deze aandacht biedt ruimte voor interactie met de doelgroep. Dit kan zowel commercieel worden ingezet voor het genereren van leads, als voor het opbouwen van bijvoorbeeld naamsbekendheid. Het grote voordeel van content marketing is dat je jezelf onderscheidt van advertenties. Mensen zijn gewend minder aandacht te geven aan advertenties dan aan redactionele informatie.

Vergroten van bereik van content via social media

Het is natuurlijk zonde wanneer waardevolle content niet verder komt dan een kleine groep die het toevallig ziet. Het is dan ook slim om door middel van sponsored posts op Facebook je bereik te vergroten. Op Facebook kun je je doelgroep heel scherp afbakenen. Wanneer mensen de aangeboden blogs eenmaal ontdekt hebben, worden ze uit eigen enthousiasme fan of volger van de blogs. Naast ingekochte distributie, heb je natuurlijk ook fans die uit waardering van de content een blog delen met hun vrienden.

Iedereen wil gelukkig worden

Niet ieder onderwerp leent zich voor content marketing. Wanneer je boodschap echt directe sales dient op te leveren dan is content marketing minder geschikt. Het is meer een sympathieke wijze om een grote groep mensen aan je te binden. Deze mensen zijn natuurlijk potentiële leads, maar ze komen op de content af en niet op een snelle koop. Het onderwerp geluk is ideaal omdat iedereen graag gelukkig wil zijn en je altijd meer tips kunt gebruiken. De content is dan al snel populair.

Content marketing vraagt om een lange adem

Wanneer je één enkele blog schrijft, bouw je nog geen schare aan fans op. Het is dus wel zaak om het bloggen vol te houden op de lange termijn. Bij de geluksblog van VGZ zijn er maar liefst 36 blogs geschreven. Ieder blog is gebaseerd op een wetenschappelijk bewezen aspect van geluk. Denk hierbij aan ‘Haal meer uit stress’ en ‘Het zijn dus echt de kleine dingen’. Door consequent te zijn in je stijl en boodschap, kun je een vast en groeiend publiek opbouwen. De blog is te lezen via de Facebook fanpage.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.