VGZ werkt met content marketing aan geluk van mensen – Gelukkige mensen zijn minder ziek!

VGZ

Blog over gelukkig zijn

Samen met de Erasmus Universiteit Rotterdam werkt VGZ aan de wetenschappelijke benadering van geluk. Wordt je gelukkiger van een hoger salaris, of juist de vrijheid om naar je werk te kunnen fietsen? Door het creëren van een community met behulp van interessante blogs over inzichten in geluk zijn er altijd wel enthousiaste mensen die willen deelnemen aan het geluksonderzoek.

Iedere tien dagen verschijnt er een interessante blog over geluk, met verrassende titels zoals ’20 minuten bewegen, 12 uur geluk’ en ‘Wat je niet moet doen na een drukke werkdag’. Door deze blogs als een sponsored post te promoten op Facebook, bereik je niet alleen je vaste Facebook fanpage fans, maar ook een nieuw publiek. Iedere blog zorgt weer voor nieuwe Facebook fans.

Lees hier de laatste blog: ‘Dit is waarom we vaker op vakantie moeten’.

Hoe werkt content marketing?

Bij content marketing staat het delen van waardevolle en relevante content centraal. Het is het middel om de doelgroep te bereiken en te activeren. Door het geven van bijzondere content, krijg je aandacht terug. Deze aandacht biedt ruimte voor interactie met de doelgroep. Dit kan zowel commercieel worden ingezet voor het genereren van leads, als voor het opbouwen van bijvoorbeeld naamsbekendheid. Het grote voordeel van content marketing is dat je jezelf onderscheidt van advertenties. Mensen zijn gewend minder aandacht te geven aan advertenties dan aan redactionele informatie.

Vergroten van bereik van content via social media

Het is natuurlijk zonde wanneer waardevolle content niet verder komt dan een kleine groep die het toevallig ziet. Het is dan ook slim om door middel van sponsored posts op Facebook je bereik te vergroten. Op Facebook kun je je doelgroep heel scherp afbakenen. Wanneer mensen de aangeboden blogs eenmaal ontdekt hebben, worden ze uit eigen enthousiasme fan of volger van de blogs. Naast ingekochte distributie, heb je natuurlijk ook fans die uit waardering van de content een blog delen met hun vrienden.

Iedereen wil gelukkig worden

Niet ieder onderwerp leent zich voor content marketing. Wanneer je boodschap echt directe sales dient op te leveren dan is content marketing minder geschikt. Het is meer een sympathieke wijze om een grote groep mensen aan je te binden. Deze mensen zijn natuurlijk potentiële leads, maar ze komen op de content af en niet op een snelle koop. Het onderwerp geluk is ideaal omdat iedereen graag gelukkig wil zijn en je altijd meer tips kunt gebruiken. De content is dan al snel populair.

Content marketing vraagt om een lange adem

Wanneer je één enkele blog schrijft, bouw je nog geen schare aan fans op. Het is dus wel zaak om het bloggen vol te houden op de lange termijn. Bij de geluksblog van VGZ zijn er maar liefst 36 blogs geschreven. Ieder blog is gebaseerd op een wetenschappelijk bewezen aspect van geluk. Denk hierbij aan ‘Haal meer uit stress’ en ‘Het zijn dus echt de kleine dingen’. Door consequent te zijn in je stijl en boodschap, kun je een vast en groeiend publiek opbouwen. De blog is te lezen via de Facebook fanpage.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.