VGZ werkt met content marketing aan geluk van mensen – Gelukkige mensen zijn minder ziek!

VGZ

Blog over gelukkig zijn

Samen met de Erasmus Universiteit Rotterdam werkt VGZ aan de wetenschappelijke benadering van geluk. Wordt je gelukkiger van een hoger salaris, of juist de vrijheid om naar je werk te kunnen fietsen? Door het creëren van een community met behulp van interessante blogs over inzichten in geluk zijn er altijd wel enthousiaste mensen die willen deelnemen aan het geluksonderzoek.

Iedere tien dagen verschijnt er een interessante blog over geluk, met verrassende titels zoals ’20 minuten bewegen, 12 uur geluk’ en ‘Wat je niet moet doen na een drukke werkdag’. Door deze blogs als een sponsored post te promoten op Facebook, bereik je niet alleen je vaste Facebook fanpage fans, maar ook een nieuw publiek. Iedere blog zorgt weer voor nieuwe Facebook fans.

Lees hier de laatste blog: ‘Dit is waarom we vaker op vakantie moeten’.

Hoe werkt content marketing?

Bij content marketing staat het delen van waardevolle en relevante content centraal. Het is het middel om de doelgroep te bereiken en te activeren. Door het geven van bijzondere content, krijg je aandacht terug. Deze aandacht biedt ruimte voor interactie met de doelgroep. Dit kan zowel commercieel worden ingezet voor het genereren van leads, als voor het opbouwen van bijvoorbeeld naamsbekendheid. Het grote voordeel van content marketing is dat je jezelf onderscheidt van advertenties. Mensen zijn gewend minder aandacht te geven aan advertenties dan aan redactionele informatie.

Vergroten van bereik van content via social media

Het is natuurlijk zonde wanneer waardevolle content niet verder komt dan een kleine groep die het toevallig ziet. Het is dan ook slim om door middel van sponsored posts op Facebook je bereik te vergroten. Op Facebook kun je je doelgroep heel scherp afbakenen. Wanneer mensen de aangeboden blogs eenmaal ontdekt hebben, worden ze uit eigen enthousiasme fan of volger van de blogs. Naast ingekochte distributie, heb je natuurlijk ook fans die uit waardering van de content een blog delen met hun vrienden.

Iedereen wil gelukkig worden

Niet ieder onderwerp leent zich voor content marketing. Wanneer je boodschap echt directe sales dient op te leveren dan is content marketing minder geschikt. Het is meer een sympathieke wijze om een grote groep mensen aan je te binden. Deze mensen zijn natuurlijk potentiële leads, maar ze komen op de content af en niet op een snelle koop. Het onderwerp geluk is ideaal omdat iedereen graag gelukkig wil zijn en je altijd meer tips kunt gebruiken. De content is dan al snel populair.

Content marketing vraagt om een lange adem

Wanneer je één enkele blog schrijft, bouw je nog geen schare aan fans op. Het is dus wel zaak om het bloggen vol te houden op de lange termijn. Bij de geluksblog van VGZ zijn er maar liefst 36 blogs geschreven. Ieder blog is gebaseerd op een wetenschappelijk bewezen aspect van geluk. Denk hierbij aan ‘Haal meer uit stress’ en ‘Het zijn dus echt de kleine dingen’. Door consequent te zijn in je stijl en boodschap, kun je een vast en groeiend publiek opbouwen. De blog is te lezen via de Facebook fanpage.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Dwaalspoor mockup geprint boek
Utrechts Archief

Dwaalspoor, historische foto’s zijn aanwijzingen voor zoektocht door Utrecht

Een zoektocht door het heden!
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
VGZ campagne foto. 3 vrienden in de buitenlucht met een 3D bril op die popcorn zitten te eten en te lachen.
VGZ
Gelukkige mensen zijn minder ziek!
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.
Website mockup van de campagne. Op de iPhone zie je een koppel in een hartje staan en de optie om het op Facebook te delen.
de Bijenkorf

Online activatie: Maak een Love Story voor jouw Valentijn

Mijn hart klopt voor jou…

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.