Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Spoorwegmuseum

Ontwikkeling naam en pay-off voor de attractie

De werktitel bij Het Spoorwegmuseum voor de nieuwe attractie was ‘Hogeschool voor de treintechniek’. Wij vonden dat dat beter moest, catchier. Want geef toe, niemand gaat echt graag in z’n vrije tijd naar school. Uit de naam moest blijken dat je er zelf gave proefjes kunt doen en op die manier meer leert over de techniek van treinen. Na flinke brainstormsessies, zowel in onze iglo met het team als bij de klant, is de naam ‘Techlab’ tot leven gekomen. Een plek om te ontdekken, te ondervinden en te leren. Kom naar het Techlab en word een echte treinexpert!

TVC - tv reclame still
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spporwegmuseum Techlab

Strategie en media voor het Techlab

Hoe bereik je kinderen en hun ouders? Hoe werkt de besluitvorming in een gezin? We zijn op onderzoek uitgegaan en kwamen tot de conclusie dat de kinderen vragen om een uitje, maar dat ouders het pas doen als ze er zelf ook iets over gehoord hebben. Het ideale medium hiervoor is Zapp-tv. Kinderen met interesse in de wereld, kijken graag naar Klokhuis en het Jeugdjournaal. Ouders kijken vaak mee met het Jeugdjournaal, om met hun kinderen te kunnen praten over wat er allemaal gebeurd in de wereld.

Wanneer de ouders en kinderen samen op de bank zitten en kijken naar het Jeugdjournaal of Klokhuis op Zapp, is de commercial over het Techlab precies op zijn plek. De kinderen worden enthousiast van het Techlab en de ouders zijn meteen op de hoogte van de educatieve attractie. Op dat moment wordt gezamenlijk besloten dat het een goed idee is om er heen te gaan. De effectiviteit van de campagne is hoog gebleken, want het aantal bezoekers was veel hoger dan verwacht!

Het Techlab is op 20 april geopend

Op 20 april werd het Techlab geopend, net voor de meivakantie. Een perfecte tijd voor (groot)ouders met kinderen om hiernaartoe te gaan. Met een outdoor campagne en een tv-commercial rondom kinderprogramma’s van Kids Zapp in die periode hebben we de doelgroep bereikt.

Door middel van een fotoshoot hebben we het campagnebeeld geschoten voor de outdoorcampagne. Deze foto hebben we vervolgens helemaal bewerkt en aangekleed met technische illustraties en doodles om echt de kern van het Techlab weer te geven. Door deze illustraties krijg je direct het gevoel van het ‘zelf ondervinden en leren’ van de verschillende proefjes.

De productie van een tv-commercial in vlogstijl

En toen was het de beurt aan de commercial. De commercial moest zowel laten zien hoe tof het Spoorwegmuseum is als vertellen dat er een nieuwe attractie is. We hebben eerst onderzocht wat de doelgroep leuk vindt om te zien en te kijken. Online vlogs waren nog nooit zo populair als nu! Vooral onder onze doelgroep. Kinderen kijken urenlang filmpjes op YouTube van onder andere Dylan Haegens en Enzo Knol. Wij hebben onze eigen vlogger in het leven geroepen en hebben samen met hem een vlog opgenomen in het Spoorwegmuseum.

De commercial was van 17 april tot en met 7 mei te zien op Nederland 3 tijdens Kids Zapp. Druk op de playbutton op de afbeelding hierboven en bekijk hem!

Stoomtrein voor onze studio in Utrecht

Wist je dat we vanuit ons Creative Agency in Utrecht uitkijken op een heuse stoomtrein. We zijn namelijk gevestigd een voormalige Werkspoorfabriek. Het pand is omgebouwd tot een bedrijfsverzamelpand voor de creatieve industrie van Utrecht.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity
Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Skibewijs mockup allianz
Allianz

Social campagne Skibewijs gaat viral

Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang
Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA