Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz

Voor Stimulansz, kennisexpert binnen het sociaal domein, stonden we voor de uitdaging om de nieuwe positionering te versterken en door te vertalen naar een krachtige visuele identiteit. 

Met de merkbelofte ‘Anders kijken is meer bereiken’ als uitgangspunt, creëerden we een verrassende beeldtaal en tone of voice die het verhaal van Stimulansz vanuit unieke perspectieven vertelt. Tot leven gebracht in onder meer een nieuw webdesign, een uitgebreid merkboek en een merkpaspoort voor elke medewerker.

Onder andere omdat een fotoshoot complex en kostbaar zou worden, hebben we de beelden met AI gemaakt. Handig, want na een training van onze designers aan Stimulansz, kunnen ze nu ook zelf aan de slag met het genereren van echte Stimulansz-foto’s.

Gebruik de herpositionering van Stimulansz om het merk tot leven te brengen.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein. Het doel is om professionals binnen het veld te inspireren en ondersteunen met praktische oplossingen voor sociaal-maatschappelijke uitdagingen, de dienstverlening van gemeenten te optimaliseren en inwoners zo effectief mogelijk vooruit te helpen. De nieuwe positionering, met onder meer een nieuwe missie, visie, merkwaarden en merkbelofte, was klaar om met de buitenwereld gedeeld te worden. Aan ons creatieve team de uitdaging om het nieuwe merkverhaal en DNA tot leven te brengen, vorm te geven in een nieuwe visuele identiteit en door te vertalen naar onder andere een nieuwe website, een merkboek en een merkpaspoort voor medewerkers.

Een visuele verkenning van
‘Anders kijken is meer bereiken’.

Stimulansz durft anders te kijken naar sociaal-maatschappelijke uitdagingen en heeft een frisse blik op complexe vraagstukken binnen het sociaal domein. Door de nieuwe merkbelofte ‘Anders kijken is meer bereiken’ te omarmen als kernprincipe, verkenden onze creatieven, designers en strategen de visuele mogelijkheden en rijkheid van deze boodschap.

Na diverse strategische merksessies en brainstorms startten we aan de ontwikkeling van de tone of voice en beeldtaal. Zo richtten we ons op een beeldtaal die letterlijk vanuit verrassende perspectieven het verhaal van Stimulansz vertelt. De nieuwe fotografische stijl belicht situaties vanuit unieke hoeken, met het kikker-/vogelperspectief en fisheye-effect als symbool voor de frisse blik en andere kijk. Deze beelden hebben we gegenereerd met AI, met behulp van Midjourney. De combinatie van het felle kleurenpalet en de speelse cirkelvormen maken het geheel tot een onderscheidende visuele identiteit en ervaring.

Van uitgebreid merkboek
tot compleet webdesign.

Het resultaat is een dynamische en coherente visuele identiteit die de principes van Stimulansz tot leven brengt. Het nieuwe webdesign, het merkboek en huisstijlhandboek, samen met het merkpaspoort, zorgen voor onderscheidende en krachtige merkervaring.

Dit stelt medewerkers van Stimulansz, professionals binnen gemeenten en andere externe partners en partijen, in staat om consequent te communiceren met de buitenwereld en waarborgt de uniformiteit in alle marketing- en communicatie-uitingen. De gedurfde visuele stijl nodigt de doelgroep uit om deel te nemen aan de visie van Stimulansz en moedigt hen aan om uitdagingen vanuit verschillende perspectieven te bekijken, waardoor niet alleen het bereik wordt vergroot, maar ook echte verandering binnen het sociaal domein wordt geïnspireerd.

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.