Wilde Ganzen en Penguins gaan aan de slag!

Wilde Ganzen

Groeien

Afgelopen zomer kwam goede doelen organisatie Wilde Ganzen bij ons met de vraag voor een concept voor een campagne. Het doel van Wilde Ganzen is om haar naamsbekendheid te laten groeien met meer dan 4%. Een leuke uitdaging van een prachtige organisatie.

Social image beroepsopleiding
Zonnepanelen geplaatst in Oeganda
Dam gebouwd in Senegal

Naamsbekendheid: Wie zijn Wilde Ganzen?

Het vergroten van naamsbekendheid vraagt om onderzoek. Wie zijn Wilde Ganzen? Hoe hoog is de naamsbekendheid nu? Bij welke leeftijdscategorieën is Wilde Ganzen bekend? Waarin onderscheidt Wilde Ganzen zich ten opzichte van andere goede doelen? Een 0-meting gaf inzicht in deze vragen.

Crossmediale Mediamix bereikt 7.3 miljoen Nederlanders

Om een groot landelijk bereik te krijgen, hebben we verschillende media afgewogen. We zijn uiteindelijk gekomen tot de inzet van: Radio2, lokale radio stations en lokale TV. En online via YouTube advertising, Google Display, Facebook, Instagram, LinkedIn en de nieuwsbrief. Daarnaast via stoppertjes ook advertenties in kranten. Het verspreiden van de boodschap op deze wijze resulteerde in een bereik van 7,3 miljoen Nederlanders. Wij zijn benieuwd of jij de uitingen van Wilde Ganzen ook voorbij hebt zien komen. We zijn er als Branding Agency namelijk best trots op en hopen de wereld samen met Wilden Ganzen en natuurlijk de vele donateurs weer een beetje mooier gemaakt te hebben…

Kleine projecten, groot verschil

Wilde Ganzen gelooft in kleinschalige, concrete projecten die het verschil maken in de levens van mensen in armoede. Al snel werd duidelijk dat een positieve campagne boodschap hier het best bij aansluit. Daarom laten we geen slachtoffers zien, maar zetten mensen in hun kracht. We willen mensen inspireren met verhalen over vooruitgang en resultaten die allemaal al gerealiseerd zijn. Het hoofdonderwerp in de communicatie, wordt daarbij ook minder de Nederlandse initiatiefnemer van een project. De focus komt te liggen op een sterke lokale persoon, die vanuit ambitie in zijn/haar eigen land het verschil wil maken.

Inspirerende animatie video’s

Tijdens de briefing gaf onze opdrachtgever al aan dat er weinig foto- en videomateriaal beschikbaar is. Maar dat er ook geen tijd is om af te reizen naar een land om daar zelf materiaal te schieten. Dit vroeg om een creatieve oplossing. En die vonden wij in de creatie van animatie video’s gecombineerd met het gebruik van goed stockmateriaal.

#gelukt

Het gebruik van een hashtag is een goede manier om berichten te categoriseren en herkenbaarheid te creëren. Dit inzicht wilden we ook toepassen op deze campagne. Daarom hebben we ook gekeken naar een goede hashtag die het overkoepelende thema van de campagne verwoord. Na een brainstorm kozen we voor #Gelukt als leidraad voor de campagne. Deze hashtag maakt voor de ontvanger direct duidelijk dat de boodschap gaat over een resultaat dat bereikt is. Daarnaast heeft deze hashtag het woord ‘geluk’ in zich wat weer mooi aansluit bij de filosofie van Wilde Ganzen. Namelijk een gelukkiger bestaan voor mensen in ontwikkelingslanden.

Campagne website

De campagne website vormt het basispunt van de campagne. Vanuit de verschillende kanalen zal hier het verkeer naar toe geleid worden. Op deze inspirerende pagina zijn de drie animatie video’s te vinden en per thema de gelukte projecten.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
2502 dynamische Google Search-advertenties 41% CTR op een Google Search-campagne
VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne
Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Dwaalspoor mockup geprint boek
Utrechts Archief

Dwaalspoor, historische foto’s zijn aanwijzingen voor zoektocht door Utrecht

Een zoektocht door het heden!
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie
State of the art powerpoint presentation voor ABN-AMRO MeesPierson
ABN AMRO MeesPierson

Een indrukwekkende sales presentatie die overtuigt

Aandacht voor het verhaal van de klant
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Krantenkoppen over roken. Elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.
KWF

PR-actie ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’

Informatie vertalen naar het 'hier en nu'

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.