Online marketing campagne Ballonnenrace gaat viraal. De wind bepaalt wie wint!

Riksja Travel

Viral campagne

Travel Smart is het innovatieve online reisorganisatie label van Rikja Travel. We hebben deze viral marketing campagne ontwikkeld om een grotere naamsbekendheid te creëren onder de doelgroep.

Riksja Ballonnenrace facebook activatie
Riksja Ballonnenrace
Riksja Ballonnenrace online game
Riksja Ballonnenrace online game
Riksja Ballonnenrace social media game

Hoe werkt de viral campagne Ballonnenrace?

Door een traditionele ballonnenwedstrijd te vertalen naar de online wereld van Google maps, hebben we een unieke online campagne ontwikkeld. De werkelijke windrichting en windsnelheid bepalen waar je ballon heen vliegt. De ballon die het dichtst bij de bestemming van Travel Smart landt, wint de reis daar naar toe.

Virale kracht door slimme koppeling met social media

Om deel te nemen aan de Ballonnenrace kan je inloggen met je Facebook account. We halen dan je profielfoto op en hangen die vrolijk aan het touwtje van je ballon. Ook na het oplaten van je ballon kan je dit natuurlijk weer delen met je vrienden.

De spelers van de online game ervaren het merk

Het spel, dat gebaseerd is op actuele windrichtingen, brengt je naar verrassende plekken op de wereld. Tijdens je vijfdaagse rondreis ontvang je als speler interessante e-mails over de reisbestemmingen en de omgeving waar je op dat moment vliegt. Op deze manier ervaar je hoe het is om te reizen met Travel Smart.

En zo vlogen we vanuit Utrecht met het ons branding agency virtueel de wereld rond. Zo’n zin om op vakantie te gaan nu…

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Website mockup van de campagne. Op de iPhone zie je een koppel in een hartje staan en de optie om het op Facebook te delen.
de Bijenkorf

Online activatie: Maak een Love Story voor jouw Valentijn

Mijn hart klopt voor jou…
Beursplein

Beursplein Utrecht: work smart, play hard

Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.
mensen met gele hesjes en helmen op en overal ballonnen in de lucht
Utrecht Science Park

Campagne gebiedscommunicatie Utrecht Science Park

Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.