Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron

Detron

Nieuwe merkwaarden en een nieuwe uitstraling

Detron, een grote speler in de ICT, heeft nieuwe merkwaarden gedefinieerd. Ze willen niet alleen leverancier zijn, maar een professionele partner. Een caregiver. Een gelijkwaardige medespeler die goed is in samenwerken en hiermee mooie resultaten bereikt. Aan Branding Agency Everybody Likes Penguins de uitdaging om daar een pakkende tagline en een matching beeldtaal bij te ontwikkelen en deze door te vertalen in al hun uitingen.

Brandingcampagne Detron langs de snelweg
Photoshoot voor brandingcampagne voor Detron in de Ardennen

Een korte, pakkende tagline

Wij zijn als team onze iglo ingedoken en gaan brainstormen over het thema ‘samenwerken’. We kwamen op het teamgevoel. Samen één team. Een korte, pakkende tagline die precies zegt wat Detron met zijn klanten wil vormen, een team. Om de inhoud van de tagline te ondersteunen, hebben we het huisstijlfont van Detron speciaal voor de tagline een stencil look gegeven. Een krachtige vormgeving van de tekst die de nieuwe visie in beeld brengt.

Ontwikkeling beeldtaal

Vanuit de tagline hebben we een beeldtaal gedefinieerd. Bij een team dachten we al snel aan sport. Maar de meeste sporten bleken niet gelijkwaardig wanneer we er langer over nadachten.

Veel sporten zijn competitief of draaien maar om één persoon. Denk aan wielrennen, atletiek en voetbal. Voetballen doe je met een team, maar het doel is altijd winnen van een ander team. Bij wielrennen staat het hele team in het teken van de kopman. Wij zochten naar een sport waar alle teamleden gelijkwaardig aan elkaar zijn en waar ze echt samen moeten werken om resultaat te bereiken. Uiteindelijke kwamen we uit op de klimsport en andere outdoor sporten. Deze sporten werden het onderwerp van de nieuwe beeldtaal.

Een fotoshoot in de Ardennen

Drie dagen lang zijn we met een professionele fotograaf en hele sportieve modellen de Ardennen in gegaan. Hier hebben we foto’s gemaakt die dat krachtige teamgevoel laten zien. Samenwerken staat in iedere foto centraal. Het resultaat van de fotoshoot is een uitgebreide beeldbank die voor alle thema’s, producten en diensten van Detron ingezet kan worden.

Vormgeving van alle uitingen

De tagline en de beelden zijn de basis geweest voor alle uitingen die we voor Detron hebben vormgegeven. Beiden pronken nu op enorme gevel- en lichtdoeken aan alle kantoren van Detron. Ook hebben we online banners, advertenties en verschillende flyers ontworpen om de nieuwe visie van het bedrijf kenbaar te maken.

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Dwaalspoor mockup geprint boek
Utrechts Archief

Dwaalspoor, historische foto’s zijn aanwijzingen voor zoektocht door Utrecht

Een zoektocht door het heden!
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
NK STRESS - Online stresstest zorgt voor mond tot mond reclame
Charlie Jones

Groeiend stress-bewustzijn dankzij het NK Stress

Online stresstest fungeert als voorronde voor de beste stressers
State of the art powerpoint presentation voor ABN-AMRO MeesPierson
ABN AMRO MeesPierson

Een indrukwekkende sales presentatie die overtuigt

Aandacht voor het verhaal van de klant
Allerhande magazine advertentie voor Rennie
Allerhande

Communicatiekracht door eenvoud in advertentie in Allerhande

Heldere beeldtaal geeft communicatiekracht
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.