Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf – Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!

de Bijenkorf

Kerstverrassing

Vorig jaar maakten we een enorm succesvolle kerstcampagne voor de klanten van de Bijenkorf: het schuddebolletje. Dit jaar mochten we een nieuwe kerstgroet bedenken: stuur een kerstgroet in de vorm van een Jack in the Box. Upload een foto en spring als kerstverrassing uit een Bijenkorf cadeaudoos. Naar wie stuur jij dit jaar een persoonlijke kerstgroet?

Jack in a box voor Bijenkorf branding campagne.
Mobile campagne Jack in a Box voor retail kerstactie
Branding campagne tijdens kerst voor Bijenkorf

Top-of-mind met een Kerst activatie

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf ieder jaar weer een top of mind positie wil hebben bij haar doelgroep. Maar hoe doe je dat? Na de actie van vorig jaar is gebleken dat een gepersonaliseerde kerstgroet hier een heel goed middel voor is. Hoe leuker hij is, hoe viraler hij gaat. Met de Jack in the Box hopen we dit jaar net zulke goede, of liever nog betere resultaten te behalen dan met de snow globe actie van vorig jaar.

Stuur jezelf als cadeau naar een ander

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar jouw Jack in the Box. Hiermee plaats je je hoofd op het lijf van een kerstmannetje. Met kerstmuts en al! Je schrijft er je eigen kerstgroet bij en deelt hem met je vrienden en familie via social media. Op WhatsApp, Twitter, Facebook of e-mail ontvangt men een cadeau om te openen. Slide met je vinger over het scherm om te doos te openen. Maar pas op, schrik niet! Wanneer de deksel van de doos is, springt jouw gepersonaliseerde kerstmannetje uit de doos. Fijne Kerst!

Promotie via Facebook en de nieuwsbrief

De kerstcampagne is door de Bijenkorf in gang gezet via een post op hun Facebookpagina, sponsored posts en de nieuwsbrief. Deze berichten zijn door volgers goed opgepakt. En dan is het duimen voor een sneeuwbaleffect. Hoe meer mensen een kerstgroet sturen, hoe sneller hij viraal gaat. En hij gaat viraal! Op dit moment wordt de actie zelfs al beter opgepakt dan vorig jaar. Soms zijn er wel 1.350 mensen tegelijk een kerstgroet aan het maken of bekijken.

Liefde?

Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien? Neem contact met ons op of stuur een berichtje.

Bekijk hier alvast andere leuke branding campagnes.

 

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Photoshoot voor brandingcampagne voor Detron in de Ardennen
Detron

Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron

Als één team naar de Ardennen
Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Manutan Sound Machine - Push te button mockup
Manutan

Manutan SoundMachine, de leukste gadget van Nederland

‘Klanten bellen op of ze er nog eentje mogen!’

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.