Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf – Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!

de Bijenkorf

Kerstverrassing

Vorig jaar maakten we een enorm succesvolle kerstcampagne voor de klanten van de Bijenkorf: het schuddebolletje. Dit jaar mochten we een nieuwe kerstgroet bedenken: stuur een kerstgroet in de vorm van een Jack in the Box. Upload een foto en spring als kerstverrassing uit een Bijenkorf cadeaudoos. Naar wie stuur jij dit jaar een persoonlijke kerstgroet?

Jack in a box voor Bijenkorf branding campagne.
Mobile campagne Jack in a Box voor retail kerstactie
Branding campagne tijdens kerst voor Bijenkorf

Top-of-mind met een Kerst activatie

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf ieder jaar weer een top of mind positie wil hebben bij haar doelgroep. Maar hoe doe je dat? Na de actie van vorig jaar is gebleken dat een gepersonaliseerde kerstgroet hier een heel goed middel voor is. Hoe leuker hij is, hoe viraler hij gaat. Met de Jack in the Box hopen we dit jaar net zulke goede, of liever nog betere resultaten te behalen dan met de snow globe actie van vorig jaar.

Stuur jezelf als cadeau naar een ander

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar jouw Jack in the Box. Hiermee plaats je je hoofd op het lijf van een kerstmannetje. Met kerstmuts en al! Je schrijft er je eigen kerstgroet bij en deelt hem met je vrienden en familie via social media. Op WhatsApp, Twitter, Facebook of e-mail ontvangt men een cadeau om te openen. Slide met je vinger over het scherm om te doos te openen. Maar pas op, schrik niet! Wanneer de deksel van de doos is, springt jouw gepersonaliseerde kerstmannetje uit de doos. Fijne Kerst!

Promotie via Facebook en de nieuwsbrief

De kerstcampagne is door de Bijenkorf in gang gezet via een post op hun Facebookpagina, sponsored posts en de nieuwsbrief. Deze berichten zijn door volgers goed opgepakt. En dan is het duimen voor een sneeuwbaleffect. Hoe meer mensen een kerstgroet sturen, hoe sneller hij viraal gaat. En hij gaat viraal! Op dit moment wordt de actie zelfs al beter opgepakt dan vorig jaar. Soms zijn er wel 1.350 mensen tegelijk een kerstgroet aan het maken of bekijken.

Liefde?

Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien? Neem contact met ons op of stuur een berichtje.

Bekijk hier alvast andere leuke branding campagnes.

 

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.