Strategische herpositio­nering van Waterrecreatie Nederland – Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!

Waterrecreatie Nederland

Nieuwe positionering en een nieuwe visuele identiteit

Tijdens de opening van de HISWA te Water heeft Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) de stichting Recreatietoervaart Nederland (SRN) officieel omgedoopt tot stichting Waterrecreatie Nederland. Bij de herpositionering van de stichting zijn de ambities verbreed, waardoor de oude visuele identiteit niet meer paste bij de nieuwe doelen.

Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie logo - rood groen blauw met de vorm van Nederland
Waterrecreatie Nederland mockup desktop website

Herpositionering vraagt om nieuw logo en nieuwe huisstijl

In nauwe samenwerking met Waterrecreatie Nederland hebben we het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl ontwikkeld. Vervolgens hebben we binnen de nieuwe identiteit verschillende uitingen gerealiseerd zoals de website, briefpapier, templates voor PowerPoint en Word en visitekaartjes. En natuurlijk een overzichtelijk huisstijlhandboek waarin de huisstijl eenduidig is vastgelegd, zodat toekomstige uitingen in lijn met de gekozen stijl kunnen worden vormgegeven.

Het DNA van Waterrecreatie Nederland

Stichting Waterrecreatie Nederland behartigt de belangen van de watersporters in Nederland. De stichting brengt zowel publieke als private partijen die actief zijn op dit gebied samen, om zo te komen tot breed gedragen plannen te komen die de watersport bevorderen. Betrokken publieke partners in Waterrecreatie Nederland zijn provincies, Unie van Waterschappen, gemeenten en rijk. Private partners in het bestuur van Waterrecreatie Nederland zijn ANWB, HISWA Vereniging, Platform Waterrecreatie en Sportvisserij Nederland. Zij vertegenwoordigen gezamenlijk meer dan een miljoen georganiseerde en individuele waterrecreanten. Het gaat om waterrecreatie in de volle breedte, waaronder zeilen, motorbootvaren, sportvissen, kitesurfen, waterskiën, sportduiken en kanoën.

Nieuw logo communiceert plezier in waterrecreatie en nationale aanpak

Het nieuwe logo is een stilistische weergave van Nederland, met de focus op het waterrijke karakter van ons land. Door te kiezen voor het weergeven van Nederland komt de nieuwe nationale en brede aanpak van Waterrecreatie Nederland naar voren. Het plezier van de watersporter hebben we laten terugkomen in de vrije en enthousiaste lijnen waarin Nederland wordt weergegeven. De kleuren geven het logo de energie en de ambitie waarmee de stichting aan de slag gaat. Het logo kunt u bekijken in de hierboven gepresenteerde afbeeldingen.

Aanpak van de ontwikkeling van een logo en huisstijl

Een nieuw logo creëren is een interactief proces. De eerste stap is het onderzoeken en uitdiepen van de gewenste uitstraling. Wat wil je met je logo communiceren? Op basis van een helder beeld van de gewenste identiteit, gaan we verschillende richtingen verkennen. Deze schetsen bespreken we met de opdrachtgever om direct al terugkoppeling te krijgen. Op basis daarvan gaan we enkele schetsen uitwerken in een ontwerp. Deze worden opnieuw gepresenteerd, waarna in overleg een definitieve keuze kan worden gemaakt.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.