Campagne gebieds­communicatie Utrecht Science Park – Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen

Utrecht Science Park

Bouwwerkzaamheden in het Utrecht Science Park

De komende twee jaar vinden er in het Utrecht Science Park veel bouwwerkzaamheden plaats, waaronder die aan de nieuwe Uithoflijn. Dit zorgt voor veel oponthoud voor het verkeer van en naar het Science Park. Het Utrecht Science Park wil dit op een positieve manier communiceren naar haar bezoekers en omwonenden. Maar hoe doe je dit? Wij ontwikkelden een persoonlijke campagne.

Wij maken van jouw wereld van morgen banner met een bouwvakker er op

Een positieve benadering

Het Utrecht Science Park wil communiceren naar haar bezoekers dat zij de komende tijd veel hinder kunnen ondervinden aan de bouwwerkzaamheden. Echter draaien we voor deze campagne het gevoel om. Met de campagne willen we niet uitstralen dat het Utrecht Science Park een bouwput is, maar dat ze hier samenwerken aan onze toekomst. Dit geeft ruimte om tolerant te zijn voor de groeistuipen van het Utrecht Science Park.

Campagne pay-off en fotoshoot

Zowel wij als het Utrecht Science Park vinden het belangrijk dat de campagne persoonlijk is. Men moet het gevoel hebben dat het ook over hem of haar gaat. Breng de werkzaamheden dichtbij en laat zien wat er gebeurt en waarom. Vertel verhalen en geef ze een persoonlijk gezicht. Of je nu bouwvakker, arts, student of hoogleraar bent, we werken allemaal aan het verbeteren van de wereld om ons heen. Winston is verkeersregelaar, Hans is onderzoeker, Ray is Barista – en zo zijn er tal van mensen op diverse manieren betrokken bij de werkzaamheden rondom het Utrecht Science Park.

Met al deze ingrediënten kwamen we tot de volgende campagne pay-off: ‘Winston’, ‘Hans’ of ‘Ray’ maakt jouw wereld van morgen. Met een fotoshoot op locatie hebben we ruim twintig mensen die onderdeel zijn van het Science Park vastgelegd. Zij vormen de basis van het Utrecht Science Park en dus van de campagne.

Deliverables voor de gebiedscommunicatie

Om de doelgroep te bereiken, moet je aanwezig zijn op de plek van de overlast: in de ‘bouwput’. We hebben 15 verschillende bouwdoeken gemaakt welke op de bouwhekken rondom de werkzaamheden komen te hangen. Uiteraard elk met een ander gezicht. Naast de bouwdoeken hebben we posters, flyers en een informatieve website ontwikkeld.

Maar de meest bijzondere en opvallendste deliverable is het enorme doek van 25×30 meter op het Van Unnik gebouw. Hier prijkt Hans Clevers op, een baanbrekende onderzoeker van het Utrecht Science Park. Dit doek is al van een enorme afstand zichtbaar. We vonden het heel bijzonder om deze prachtige deliverable te mogen maken. Wel jammer dat we vanuit de studio van ons Reclamebureau in Utrecht de poster net niet konden zien.

Samen één gezicht

Voor de gebiedscommunicatie wordt nauw samengewerkt met alle partijen die onderdeel zijn van het Utrecht Science Park. Het is van belang is dat er synergie is met de andere communicatie uitingen. Daarom hebben wij een toolkit gemaakt voor alle partners met daarin een campagne styleguide en verschillende templates.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.