Kerstcampagne Bijenkorf heeft sneeuwbaleffect. 1.160.404 mensen beleven een witte kerst

de Bijenkorf

Sneeuwschuddenbolletje

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf een top-of-mind-positie wil hebben bij alle kerstmannen en -vrouwen van Nederland. Hoe doe je dat? Door een kerstgroet te creëren die zo leuk is dat mensen deze zelf gaan rondsturen. Het nostalgische sneeuwschuddenbolletje hebben we vertaald naar je mobiel. Maar liefst 1.160.404 mensen hebben hun mobiel geschud en het Bijenkorf-kerstgevoel beleefd.

Kerstcampagne voor de Bijenkorf heeft het sneeuwbaleffect
Delen via WhatsApp en facebook maakt socialmedia campagnes viraal
Creëer een witte kerst door met je telefoon te schudden en zie de sneeuw vlokken verschijnen!
Even schudden... en let it snow
Mobile en desktop design kerstcampagne Bijenkorf

Schudden met je mobiel voor een witte kerst

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar je sneeuwbol. Vervolgens kun je je foto naar wens schuiven of vergroten, zodat deze mooi in je sneeuwbol staat. Je schrijft je kerstgroet en deelt het sneeuwbolletje via Whatsapp, Twitter, Facebook of per e-mail. Je vrienden of familie ontvangen een leuke uitnodiging om op de link te klikken en komen zo bij jouw sneeuwbol uit. Even schudden en je hebt een witte kerst. In totaal zijn er bijna 110.000 sneeuwbollen gemaakt.

Simpel is beter

Je hoeft niemand uit te leggen wat een sneeuwbolletje is. Veel mensen hebben goede herinneringen aan een sneeuwbolletje waarmee ze in hun jeugd met verwondering in hun ogen hebben staan schudden. Wanneer je de kerstactie ziet, begrijp je ook meteen wat de bedoeling is. Het ouderwets gezellige gevoel en de eenvoud zorgen ervoor dat de kerstcampagne door een brede doelgroep enthousiast wordt ontvangen.

Seeding via Facebook en nieuwsbrief

De Bijenkorf heeft de kerstcampagne in gang gezet via een post op hun fanpage, sponsored posts en de nieuwsbrief. Door hun actieve online strategie worden berichten door volgers goed opgepakt. Dit online bereik is niet iets dat je van de ene op de andere dag hebt, het vraagt om een dagelijkse aanpak.

Facebook nog steeds het belangrijkst

We bieden gebruikers verschillende mogelijkheden om het sneeuwbolletje met hun vrienden en familie te delen. Onze verwachting was dat Whatsapp het meest populair zou zijn, maar de virale kracht zit nog steeds in Facebook. Mensen hebben daar veel vrienden die via één share bereikt worden. Een sneeuwbolletje is door ontvangers gemiddeld acht keer geopend en bekeken.

We zijn best trots op de het bereik van deze campagne voor de Bijenkorf. We hebben nog veel meer sterke branding campagnes gemaakt, dus klik gerust nog even rond op onze website 🙂

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.