Kerstcampagne Bijenkorf heeft sneeuwbaleffect. 1.160.404 mensen beleven een witte kerst

de Bijenkorf

Sneeuwschuddenbolletje

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf een top-of-mind-positie wil hebben bij alle kerstmannen en -vrouwen van Nederland. Hoe doe je dat? Door een kerstgroet te creëren die zo leuk is dat mensen deze zelf gaan rondsturen. Het nostalgische sneeuwschuddenbolletje hebben we vertaald naar je mobiel. Maar liefst 1.160.404 mensen hebben hun mobiel geschud en het Bijenkorf-kerstgevoel beleefd.

Kerstcampagne voor de Bijenkorf heeft het sneeuwbaleffect
Delen via WhatsApp en facebook maakt socialmedia campagnes viraal
Creëer een witte kerst door met je telefoon te schudden en zie de sneeuw vlokken verschijnen!
Even schudden... en let it snow
Mobile en desktop design kerstcampagne Bijenkorf

Schudden met je mobiel voor een witte kerst

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar je sneeuwbol. Vervolgens kun je je foto naar wens schuiven of vergroten, zodat deze mooi in je sneeuwbol staat. Je schrijft je kerstgroet en deelt het sneeuwbolletje via Whatsapp, Twitter, Facebook of per e-mail. Je vrienden of familie ontvangen een leuke uitnodiging om op de link te klikken en komen zo bij jouw sneeuwbol uit. Even schudden en je hebt een witte kerst. In totaal zijn er bijna 110.000 sneeuwbollen gemaakt.

Simpel is beter

Je hoeft niemand uit te leggen wat een sneeuwbolletje is. Veel mensen hebben goede herinneringen aan een sneeuwbolletje waarmee ze in hun jeugd met verwondering in hun ogen hebben staan schudden. Wanneer je de kerstactie ziet, begrijp je ook meteen wat de bedoeling is. Het ouderwets gezellige gevoel en de eenvoud zorgen ervoor dat de kerstcampagne door een brede doelgroep enthousiast wordt ontvangen.

Seeding via Facebook en nieuwsbrief

De Bijenkorf heeft de kerstcampagne in gang gezet via een post op hun fanpage, sponsored posts en de nieuwsbrief. Door hun actieve online strategie worden berichten door volgers goed opgepakt. Dit online bereik is niet iets dat je van de ene op de andere dag hebt, het vraagt om een dagelijkse aanpak.

Facebook nog steeds het belangrijkst

We bieden gebruikers verschillende mogelijkheden om het sneeuwbolletje met hun vrienden en familie te delen. Onze verwachting was dat Whatsapp het meest populair zou zijn, maar de virale kracht zit nog steeds in Facebook. Mensen hebben daar veel vrienden die via één share bereikt worden. Een sneeuwbolletje is door ontvangers gemiddeld acht keer geopend en bekeken.

We zijn best trots op de het bereik van deze campagne voor de Bijenkorf. We hebben nog veel meer sterke branding campagnes gemaakt, dus klik gerust nog even rond op onze website

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Photoshoot voor brandingcampagne voor Detron in de Ardennen
Detron

Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron

Als één team naar de Ardennen
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.