Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media – Wat voor reiziger ben jij?

Riksja Travel

Welke reiziger ben jij?

Ben je een Luxe Columbus of meer een Culinaire Freek in het Wild? De verrassende en spannende typeringen voor reizigers vallen meteen op. De doelgroep reist graag en is benieuwd wat ze zelf zijn. De interactieve campagne speelt daar slim op in. De online test van twaalf vragen is helemaal visueel gestuurd. Mooie foto’s maken van het invullen een leuke bezigheid.

Na het invullen verschijnt het eindresultaat in de vorm van een verrassende persoonlijke infographic waar je typering bij staat. De interactieve campagne verleidt hiermee de doelgroep om het te delen op Facebook. Speciaal hiervoor ziet de gebruiker de knop ‘delen op Facebook’.

Hoe verken je het liefst een land? Gids of reisboekje? Website quiz
Ik reis het liefst door het land: Groepsreis, auto met chauffeur, per bus of per huurauto. Website quiz

Riksja activeert haar bestaande relaties en maakt van hen ambassadeurs

Riksja Travel heeft enthousiaste klanten die actief met de interactieve campagne aan de slag gaan. Door het delen van het eindresultaat op Facebook, vergroot je je netwerk via je eigen klanten. Het geeft vertrouwen wanneer je vrienden een actie van Riksja delen. Daarnaast zie je vaak dat mensen die een bepaalde passie hebben zoals reizen, ook in hun vriendenkring reizigers hebben. Hierdoor wordt de interactieve campagne ook nog eens heel effectief.

Hoe creëer je met een interactieve campagne een persoonlijke typering?

Uit de antwoorden op de vragen van de online test komt een ranking waaruit blijkt hoe je scoort op specifieke eigenschappen. Denk bijvoorbeeld aan ‘hoeveel luxe wens je op je reis’ of ‘ben je meer van de natuur of van de cultuur’. De top twee eigenschappen waar je het meest op scoort, vormen samen je typering. De eigenschap op de tweede plaats vertalen we in een bijvoeglijk naamwoord voor je typering en de eigenschap met de hoogste ranking wordt het zelfstandig naamwoord van je typering. Zo krijg je verrassende combinaties als een ‘allesetende citytripper’ en een ‘urban Freek in het Wild’. De kracht van een interactieve campagne is dat je ook echt het contact benut om de communicatie te personaliseren. Wil je weten wat voor reiziger jij bent? Doe de test via deze link.

Een interactieve campagne is meer dan het zenden van je boodschap

Wanneer je als marketeer je boodschap gaat duwen, krijg je bij de ontvanger natuurlijk weerstand. Juist door iets te bieden wat de doelgroep leuk vindt en waar ze uit eigen enthousiasme mee aan de slag gaat, krijg je communicatie. Voor het overbrengen van je boodschap heb je een zender en een ontvanger nodig. Juist hier ligt de kracht van een interactieve campagne.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Beursplein

Beursplein Utrecht: work smart, play hard

Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.
Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
CNV vakmensen

Awareness campagne voor iedereen met een zwaar beroep.

CNV wilde de urgentie van het behoud van de Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) benadrukken en bewustwording creëren bij politici en de bredere samenleving.
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.