Hoe een wijk een ‘hof’ werd. Vastgoedmarketing voor Era Contour

Era Contour

Projectontwikkelaar Era Contour was bezig met een nieuwbouwproject in de Utrechtse gemeente Bilthoven en zocht een passende naam en positionering voor de nieuwe wijk. Ze richtten zich primair op gezinnen met jonge kinderen en empty-nesters. Vrij verschillende groepen, maar ze hadden één ding gemeen: een wens voor groen wonen. Wij stelden voor: Hof van Bilthoven: thuis in het groen.

brochure-mi-v5.01-LR-2
brochure-mi-v5.01-LR-4
brochure-mi-v5.01-LR-5

Slimme targeting, succesvolle verkoop

Met een naam die zowel natuur als klasse uitstraalde en een payoff die daar huiselijkheid naast parkeerde, hadden we de perfecte match gevonden voor beide doelgroepen.

We ontwierpen een bijpassende website, advertenties, brochures en nog veel meer, en gebruikten slimme targeting op social media om in de omgeving van het project alle potentiële kopers te benaderen. Al gauw vlogen huistypes met namen als Zilverlinde, Meidoorn en Goudberk als warme broodjes over de toonbank.

Slimme targeting, succesvolle verkoop

Dat de campagne een groot succes was, daar kan onze strategy director over meepraten. Hij woont nu in Bilthoven. En al is Bilthoven één van de mooiste plekjes van Midden Nederland, ons Reclamebureau blijft gewoon in Utrecht.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.