Brandingcampagne voor ZZP’ers: Je moet gewoon je boekhouden!

Rompslomp

Brandingcampagne voor ZZP’ers: Je moet gewoon je boekhouden!

Rompslomp

Rompslomp vraagt een campagne te ontwikkelen om hun merkbekendheid onder zzp’ers te vergroten. Met het concept “Je moet gewoon je boekhouden!” maken we de administratieve sleur letterlijk zichtbaar. Met humoristische video’s, social snippets en banners inspireren we zzp’ers om overzicht te houden.

Hoe bereik je alle zzp’ers van Nederland?

Rompslomp vraagt een campagne te ontwikkelen om hun merkbekendheid onder zzp’ers te vergroten. Met het concept “Je moet gewoon je boekhouden!” maken we de administratieve sleur letterlijk zichtbaar. Met humoristische video’s, social snippets en banners inspireren we zzp’ers om overzicht te houden.

Billboard Reclamecampagne finance
Desktop en mobile website beelden branding B2B Mockup
Desktop en mobile website beelden branding B2B

Hoe bereik je alle zzp’ers van Nederland?

Hoe vergroten we de merkbekendheid van Rompslomp onder een breed scala aan zzp’ers in Nederland? Het doel was om zzp’ers, van grafisch vormgevers tot timmermannen, te inspireren en overtuigen van de eenvoud van Rompslomp’s boekhoudoplossingen. Administratie mag immers geen last of sleur worden die hun werkplezier en kwaliteit in de weg staat.

De boodschap blijft hangen, de administratieve sleur verdwijnt.

Tijdens brainstormsessies werken we een concept uit dat herkenning én humor samenbrengt. Het inzicht: administratieve chaos voelt voor veel zzp’ers als een opstapelende last. Met uitstellen sleep je een steeds groter wordende sleur met je mee.

Dit visualiseren we met een kostuum bestaande uit facturen, bonnetjes, blauwe brieven en ordners, dat letterlijk aan zzp’ers vastkleeft. Een fysieke sleur zou erg duur zijn, dus zoeken we de oplossing in 3D-renders en CGI.

De boodschap is simpel maar krachtig: “Je moet gewoon je boekhouden!” En daar is de oplossing: Rompslomp. Met hun eenvoudige boekhoudsoftware kunnen zzp’ers overzicht bewaren en hun focus op hun werk houden.

De luchtige en humoristische tone of voice maakt administratie een toegankelijk en herkenbaar onderwerp voor de doelgroep, en het visuele concept brengt dit op een creatieve manier tot leven.

Herkenning bij de doelgroep

In de campagne laten we zien hoe verschillende zzp’ers – van bouwvakkers tot beveiligers – worstelen met deze “rompslomp” die hun vak verstoort.

De Bouw

Beveiliging

Office

Sprekende video’s, slimme online strategie.

De campagne is gelanceerd en bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Vier hoofdvideo’s: Herkenbare, humoristische situaties met zzp’ers die worstelen met hun administratie.
  • Social snippets: Korte, opvallende content die de chaos en de oplossing van Rompslomp benadrukken.
  • Digital banners: Gericht op zzp’ers via programmatic advertising, met sterke call-to-actions.

 

De campagne bereikt zzp’ers via diverse kanalen. De eerste reacties laten zien dat het concept aanslaat, met een positieve respons op de humor en herkenbare situaties.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.