Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne Hoog Catharijne – Impuls voor branding van het winkelcentrum

Hoog Catherijne

NK Podracing

We hebben in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne het eerste NK Podracing georganiseerd. Op 13 december raceten drone piloten dwars door het winkelcentrum. Op topsnelheid vlogen ze rakelings langs trillende winkelruiten, kerstversieringen en het juichende publiek. Deze free publicity campagne heeft een kleine 20 miljoen views behaald! Van NU.nl en Telegraaf tot het RTL-journaal.

Innovatieve acties maken shoppen in Hoog Catharijne tot een belevenis

Door media-genieke acties die we slim uitvergroten via free publicity en social media, werken we aan de positionering van Hoog Catharijne. Het begon met de Man Cave, de hang-out voor echte mannen. Vervolgens hebben we speciaal voor vrouwen de charmante ShopBoy gelanceerd. Hij draagt je tassen, haalt je juiste maat en geeft je een complimentje. Nu was het tijd voor een ultiem gadget event. Bij de Man Cave, recht tegenover de MediaMarkt, is het eerste NK Podracing gehouden. En het was gelijk een groot succes.

Spannend project

Het racen met drones door een winkelcentrum klinkt niet als een handige combinatie. Het houden van een NK al helemaal niet. We zijn dan ook twee nachten gaan proefdraaien met een kleine crew van creative agency Everybody Like Penguins en vier top drone-piloten. We kregen de sleutels van de Man Cave mee, zodat we onze eigen hang-out hadden. Nadat de bewaking alles had afgezet, gingen we los. Oh, oh waar waren we aan begonnen. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen op enkele kerstversieringen en planten na! 🙂 We bleken zelfs een vergunning van de luchtverkeersleiding nodig te hebben, ondanks dat het een overdekt event was.

Free publicity campagne vraagt om lef

Wanneer je advertenties of advertorials inkoopt, dan weet je dat je bereik krijgt in de media waarin je deze inkoopt. Deze zekerheid is comfortabel, maar vraagt ook om een budget hiervoor. Daarnaast heeft het de keerzijde dat je bereik met advertenties niet groter wordt dan je ingekochte mediabudget. Het risico van een free publicity campagne is dat je afhankelijk bent van de redacties van de media. Het is van belang om slim met redacties samen te werken. Mocht er tijdens je event ergens anders in de wereld zich een ramp voordoen, dan is de kans op aandacht kleiner. Onze strategie is dan ook om bij een free publicity campagne via social media advertising bereik in te kopen.

Media aandacht ter waarde van ruim 200.000 euro

Wanneer je het gerealiseerde bereik van de free publicity campagne zou willen inkopen, dan heb je een media inkoopbudget nodig van ruim 200.000 euro. Hierin hebben we niet eens het voordeel van redactionele aandacht meegenomen. Je krijgt veel meer aandacht van de kijker voor je verhaal wanneer je onderdeel ben van het RTL-journaal dan dat je in het reclameblok ervoor zit. Mensen gaan over je event praten, waardoor je via mond-tot-mondreclame een nog grotere impact maakt.

Winkelcentra

We werken voor verschillende winkelcentra. Het grote voordeel van Hoog Catharijne in Utrecht is dat een activatie bij slecht weer niet in het water valt. Daarnaast is het natuurlijk super dichtbij de studio van het reclamebureau in Utrecht. En dat is ook wel eens fijn 🙂

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.