Online marketing campagne Ballonnenrace gaat viraal. De wind bepaalt wie wint!

Riksja Travel

Viral campagne

Travel Smart is het innovatieve online reisorganisatie label van Rikja Travel. We hebben deze viral marketing campagne ontwikkeld om een grotere naamsbekendheid te creëren onder de doelgroep.

Riksja Ballonnenrace facebook activatie
Riksja Ballonnenrace
Riksja Ballonnenrace online game
Riksja Ballonnenrace online game
Riksja Ballonnenrace social media game

Hoe werkt de viral campagne Ballonnenrace?

Door een traditionele ballonnenwedstrijd te vertalen naar de online wereld van Google maps, hebben we een unieke online brand activation campagne ontwikkeld. De werkelijke windrichting en windsnelheid bepalen waar je ballon heen vliegt. De ballon die het dichtst bij de bestemming van Travel Smart landt, wint de reis daar naar toe.

Virale kracht door slimme koppeling met social media

Om deel te nemen aan de Ballonnenrace kan je inloggen met je Facebook account. We halen dan je profielfoto op en hangen die vrolijk aan het touwtje van je ballon. Ook na het oplaten van je ballon kan je dit natuurlijk weer delen met je vrienden.

De spelers van de online game ervaren het merk

Het spel, dat gebaseerd is op actuele windrichtingen, brengt je naar verrassende plekken op de wereld. Tijdens je vijfdaagse rondreis ontvang je als speler interessante e-mails over de reisbestemmingen en de omgeving waar je op dat moment vliegt. Op deze manier ervaar je hoe het is om te reizen met Travel Smart.

En zo vlogen we vanuit Utrecht met het ons branding agency virtueel de wereld rond. Zo’n zin om op vakantie te gaan nu…

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Pictogrammen voor de pensioenfederatie in het groen
Pensioenfederatie

Iconen vormgeven voor vernieuwende pensioencommunicatie

Complexe begrippen visualiseren
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.