The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne – Live stylingadvies van fashionbloggers

Hoog Catharijne

Stylingadvies van echte fashionista’s

Hoe gaaf is het om in een winkel, tijdens het shoppen even snel stylingadvies te krijgen van echt fashionista’s op vragen zoals: “past deze top op deze broek”, “wat zijn de nieuwste trends voor komend jaar” en “welke kleur past eigenlijk het beste bij mijn haarkleur?”. Al deze en meer prangende vragen kan je in Winkelcentrum Hoog Catharijne direct stellen aan fashionbloggers die op dat moment in de winkel aanwezig zijn. Niet fysiek, maar via een videochat verbinding in de door ons ontwikkelde ‘Social’ passpiegel.

Aankondiging via een pakkende video met Serena Verbon

Naast het bedenken en uitvoeren van het concept en het ontwikkelen van The Social Mirror hebben we een korte, pakkende video gemaakt met niemand minder dan Serena Verbon van Beautylab. Deze fashionblogger heeft meer dan 180.000 volgers op YouTube en ruim 100.000 volgers op Instagram. Daarmee is zij een van de populairste fashionbloggers van ons land. Tijdens de video is ze aanwezig in de spiegel en demonstreert ze het concept. De video is verspreid naar de pers, via alle sociale mediakanalen van Hoog Catharijne en getoond op grote schermen in het winkelcentrum in Utrecht.

Pilotweekenden met fashionbloggers

Na het verspreiden van de video was het tijd om The Social Mirror echt in te zetten. Vier weekenden lang heeft de spiegel bij kledingwinkel The Sting gestaan. Hier kreeg iedereen de mogelijkheid om stylingadvies te vragen en te krijgen van de bloggers. Tijdens de pilotweekenden zaten er acht verschillende bloggers in de spiegel, ieder met een andere stijl en expertise op het gebied van fashion. De spiegel is veelvuldig gebruikt en de reacties van het winkelend publiek waren erg positief.

Volop aandacht voor The Social Mirror op fashionblogs

De video en het persbericht is door bekende websites zoals Textillia, Emerce en Fashionunited opgepakt. Tijdens het persevent was de regionale televisie, TV Utrecht aanwezig. Ook hebben Serena Verbon en alle bloggers die meededen aan de pilotweekenden er veelvuldig over gepost op Instagram en Snapchat. Al deze posts bij elkaar hebben meer dan een miljoen mensen bereikt. The Social Mirror heeft Hoog Catharijne echt op de kaart gezet in de wereld van fashion.

Creative Agency

We ontwikkelen graag concepten die zo creatief zijn en zoveel virale kracht hebben. Dat er helemaal geen media inkoop meer nodig is.

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.