The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne – Live stylingadvies van fashionbloggers

Hoog Catharijne

Stylingadvies van echte fashionista’s

Hoe gaaf is het om in een winkel, tijdens het shoppen even snel stylingadvies te krijgen van echt fashionista’s op vragen zoals: “past deze top op deze broek”, “wat zijn de nieuwste trends voor komend jaar” en “welke kleur past eigenlijk het beste bij mijn haarkleur?”. Al deze en meer prangende vragen kan je in Winkelcentrum Hoog Catharijne direct stellen aan fashionbloggers die op dat moment in de winkel aanwezig zijn. Niet fysiek, maar via een videochat verbinding in de door ons ontwikkelde ‘Social’ passpiegel.

Aankondiging via een pakkende video met Serena Verbon

Naast het bedenken en uitvoeren van het concept en het ontwikkelen van The Social Mirror hebben we een korte, pakkende video gemaakt met niemand minder dan Serena Verbon van Beautylab. Deze fashionblogger heeft meer dan 180.000 volgers op YouTube en ruim 100.000 volgers op Instagram. Daarmee is zij een van de populairste fashionbloggers van ons land. Tijdens de video is ze aanwezig in de spiegel en demonstreert ze het concept. De video is verspreid naar de pers, via alle sociale mediakanalen van Hoog Catharijne en getoond op grote schermen in het winkelcentrum in Utrecht.

Pilotweekenden met fashionbloggers

Na het verspreiden van de video was het tijd om The Social Mirror echt in te zetten. Vier weekenden lang heeft de spiegel bij kledingwinkel The Sting gestaan. Hier kreeg iedereen de mogelijkheid om stylingadvies te vragen en te krijgen van de bloggers. Tijdens de pilotweekenden zaten er acht verschillende bloggers in de spiegel, ieder met een andere stijl en expertise op het gebied van fashion. De spiegel is veelvuldig gebruikt en de reacties van het winkelend publiek waren erg positief.

Volop aandacht voor The Social Mirror op fashionblogs

De video en het persbericht is door bekende websites zoals Textillia, Emerce en Fashionunited opgepakt. Tijdens het persevent was de regionale televisie, TV Utrecht aanwezig. Ook hebben Serena Verbon en alle bloggers die meededen aan de pilotweekenden er veelvuldig over gepost op Instagram en Snapchat. Al deze posts bij elkaar hebben meer dan een miljoen mensen bereikt. The Social Mirror heeft Hoog Catharijne echt op de kaart gezet in de wereld van fashion.

Creative Agency

We ontwikkelen graag concepten die zo creatief zijn en zoveel virale kracht hebben. Dat er helemaal geen media inkoop meer nodig is.

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.