Manutan SoundMachine, de leukste gadget van Nederland – ‘Klanten bellen op of ze er nog eentje mogen!’

Manutan

Welkomstcadeautje

Manutan heeft ons uitgedaagd om een giveaway te ontwikkelen die hun branding versterkt. Een hebbeding waar klanten blij van worden. Daarnaast is het belangrijk dat het per post verstuurd kan worden en dat de prijs per stuk laag is. De giveaway wordt naar nieuwe klanten gestuurd als welkomstcadeautje. Een pittige uitdaging die we hebben aangenomen! De lat ligt hoog om mensen te verrassen voor een klein budget.

Manutan likes to make work easier and more fun mockup

Tijd om ons terug te trekken in onze iglo

De brainstormruimte in onze studio heeft de bijnaam ‘iglo’ gekregen. Wanneer we een pittige uitdaging krijgen, duiken we daar met een paar creatieve geesten in. Een belangrijk speerpunt van de marketingstrategie van Manutan is dat ze werk leuker en makkelijker willen maken. We zijn voor de giveaway dan ook gaan zoeken naar iets dat een belevenis geeft op kantoor. Een welkomstcadeautje dat interactie en humor op de werkvloer brengt. Maar vooral ook een merkactivatie die je wilt laten liggen op je bureau en voor langere tijd gebruikt. Via vele creatieve hersenspinsels zijn we uitgekomen bij de Manutan SoundMachine. Een A5 kaart met vier knoppen met daaronder toepasbare geluiden voor op de werkvloer. Als een echte sample DJ kun je je collega’s verrassen met pittige soundbytes.

Ontwerp van de Manutan SoundMachine

Voor het ontwerp zijn we op zoek gegaan naar een beeld dat activeert om met de SoundMachine te gaan spelen. Het mag speels, pittig, vooral niet te zakelijk en leuk genoeg zijn om het voor langere tijd op je bureau te laten liggen. Uit verschillende schetsen bleek de swingende DJ het sterkst te zijn. Het is fun en geeft meteen aan wat de gebruiker ermee kan doen. Door het combineren van deze illustratie met de tekst ‘push the button’, is de SoundMachine intuïtief in gebruik. De stijl van de vormgeving is natuurlijk in lijn met de huisstijl van Manutan.

Productie in China om de kosten laag te houden

Om binnen de richtprijs per stuk te kunnen werken, zijn we voor de productie uitgeweken naar China. Dit maakt de communicatie ingewikkelder en geeft lange levertijden, maar drukt de kosten enorm. Belangrijk met het werken met fabrieken in China, is dan ook om een ruime planning aan te houden.

Klanten zijn laaiend enthousiast

Manutan wordt wekelijks gebeld door klanten die vragen of ze er nog eentje mogen ontvangen. De SoundMachine zorgt voor gezelligheid en lol op de werkvloer. Dit geeft Manutan de gewenste branding van hun merk, namelijk het leuker en makkelijker maken van je dagelijkse werk. We zijn trots op deze uiting omdat het de verwachtingen van zowel Manutan als hun nieuwe klanten overtreft.

Internationaal uitgerold

Door het succes van de SoundMachine wordt deze door Manutan nu ook in België en Luxemburg ingezet. Natuurlijk wel met soundbytes die aansluiten bij de lokale kantoorcultuur.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Manutan Sound Machine - Push te button mockup
Manutan

Manutan SoundMachine, de leukste gadget van Nederland

‘Klanten bellen op of ze er nog eentje mogen!’
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
EBU

Van Jaarcongres tot Festival

Rebranding voor Utrechtse EBU
Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.