Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne Hoog Catharijne – Impuls voor branding van het winkelcentrum

Hoog Catherijne

NK Podracing

We hebben in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne het eerste NK Podracing georganiseerd. Op 13 december raceten drone piloten dwars door het winkelcentrum. Op topsnelheid vlogen ze rakelings langs trillende winkelruiten, kerstversieringen en het juichende publiek. Deze free publicity campagne heeft een kleine 20 miljoen views behaald! Van NU.nl en Telegraaf tot het RTL-journaal.

Innovatieve acties maken shoppen in Hoog Catharijne tot een belevenis

Door media-genieke acties die we slim uitvergroten via free publicity en social media, werken we aan de positionering van Hoog Catharijne. Het begon met de Man Cave, de hang-out voor echte mannen. Vervolgens hebben we speciaal voor vrouwen de charmante ShopBoy gelanceerd. Hij draagt je tassen, haalt je juiste maat en geeft je een complimentje. Nu was het tijd voor een ultiem gadget event. Bij de Man Cave, recht tegenover de MediaMarkt, is het eerste NK Podracing gehouden. En het was gelijk een groot succes.

Spannend project

Het racen met drones door een winkelcentrum klinkt niet als een handige combinatie. Het houden van een NK al helemaal niet. We zijn dan ook twee nachten gaan proefdraaien met een kleine crew van creative agency Everybody Like Penguins en vier top drone-piloten. We kregen de sleutels van de Man Cave mee, zodat we onze eigen hang-out hadden. Nadat de bewaking alles had afgezet, gingen we los. Oh, oh waar waren we aan begonnen. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen op enkele kerstversieringen en planten na! We bleken zelfs een vergunning van de luchtverkeersleiding nodig te hebben, ondanks dat het een overdekt event was.

Free publicity campagne vraagt om lef

Wanneer je advertenties of advertorials inkoopt, dan weet je dat je bereik krijgt in de media waarin je deze inkoopt. Deze zekerheid is comfortabel, maar vraagt ook om een budget hiervoor. Daarnaast heeft het de keerzijde dat je bereik met advertenties niet groter wordt dan je ingekochte mediabudget. Het risico van een free publicity campagne is dat je afhankelijk bent van de redacties van de media. Het is van belang om slim met redacties samen te werken. Mocht er tijdens je event ergens anders in de wereld zich een ramp voordoen, dan is de kans op aandacht kleiner. Onze strategie is dan ook om bij een free publicity campagne via social media advertising bereik in te kopen.

Media aandacht ter waarde van ruim 200.000 euro

Wanneer je het gerealiseerde bereik van de free publicity campagne zou willen inkopen, dan heb je een media inkoopbudget nodig van ruim 200.000 euro. Hierin hebben we niet eens het voordeel van redactionele aandacht meegenomen. Je krijgt veel meer aandacht van de kijker voor je verhaal wanneer je onderdeel ben van het RTL-journaal dan dat je in het reclameblok ervoor zit. Mensen gaan over je event praten, waardoor je via mond-tot-mondreclame een nog grotere impact maakt.

Winkelcentra

We werken voor verschillende winkelcentra. Het grote voordeel van Hoog Catharijne in Utrecht is dat een activatie bij slecht weer niet in het water valt. Daarnaast is het natuurlijk super dichtbij de studio van het reclamebureau in Utrecht. En dat is ook wel eens fijn

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
Krantenkoppen over roken. Elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.
KWF

PR-actie ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’

Informatie vertalen naar het 'hier en nu'
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
mensen met gele hesjes en helmen op en overal ballonnen in de lucht
Utrecht Science Park

Campagne gebiedscommunicatie Utrecht Science Park

Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.