Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne Hoog Catharijne – Impuls voor branding van het winkelcentrum

Hoog Catherijne

NK Podracing

We hebben in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne het eerste NK Podracing georganiseerd. Op 13 december raceten drone piloten dwars door het winkelcentrum. Op topsnelheid vlogen ze rakelings langs trillende winkelruiten, kerstversieringen en het juichende publiek. Deze free publicity campagne heeft een kleine 20 miljoen views behaald! Van NU.nl en Telegraaf tot het RTL-journaal.

Innovatieve acties maken shoppen in Hoog Catharijne tot een belevenis

Door media-genieke acties die we slim uitvergroten via free publicity en social media, werken we aan de positionering van Hoog Catharijne. Het begon met de Man Cave, de hang-out voor echte mannen. Vervolgens hebben we speciaal voor vrouwen de charmante ShopBoy gelanceerd. Hij draagt je tassen, haalt je juiste maat en geeft je een complimentje. Nu was het tijd voor een ultiem gadget event. Bij de Man Cave, recht tegenover de MediaMarkt, is het eerste NK Podracing gehouden. En het was gelijk een groot succes.

Spannend project

Het racen met drones door een winkelcentrum klinkt niet als een handige combinatie. Het houden van een NK al helemaal niet. We zijn dan ook twee nachten gaan proefdraaien met een kleine crew van creative agency Everybody Like Penguins en vier top drone-piloten. We kregen de sleutels van de Man Cave mee, zodat we onze eigen hang-out hadden. Nadat de bewaking alles had afgezet, gingen we los. Oh, oh waar waren we aan begonnen. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen op enkele kerstversieringen en planten na! We bleken zelfs een vergunning van de luchtverkeersleiding nodig te hebben, ondanks dat het een overdekt event was.

Free publicity campagne vraagt om lef

Wanneer je advertenties of advertorials inkoopt, dan weet je dat je bereik krijgt in de media waarin je deze inkoopt. Deze zekerheid is comfortabel, maar vraagt ook om een budget hiervoor. Daarnaast heeft het de keerzijde dat je bereik met advertenties niet groter wordt dan je ingekochte mediabudget. Het risico van een free publicity campagne is dat je afhankelijk bent van de redacties van de media. Het is van belang om slim met redacties samen te werken. Mocht er tijdens je event ergens anders in de wereld zich een ramp voordoen, dan is de kans op aandacht kleiner. Onze strategie is dan ook om bij een free publicity campagne via social media advertising bereik in te kopen.

Media aandacht ter waarde van ruim 200.000 euro

Wanneer je het gerealiseerde bereik van de free publicity campagne zou willen inkopen, dan heb je een media inkoopbudget nodig van ruim 200.000 euro. Hierin hebben we niet eens het voordeel van redactionele aandacht meegenomen. Je krijgt veel meer aandacht van de kijker voor je verhaal wanneer je onderdeel ben van het RTL-journaal dan dat je in het reclameblok ervoor zit. Mensen gaan over je event praten, waardoor je via mond-tot-mondreclame een nog grotere impact maakt.

Winkelcentra

We werken voor verschillende winkelcentra. Het grote voordeel van Hoog Catharijne in Utrecht is dat een activatie bij slecht weer niet in het water valt. Daarnaast is het natuurlijk super dichtbij de studio van het reclamebureau in Utrecht. En dat is ook wel eens fijn

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Workshop voor ontwikkeling van persona’s en customer journey
Amsterdam Bijlmer

Ontwikkeling persona’s en customer journey voor Amsterdams winkelcentrum

Herpositionering van winkelcentrum
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Animated online festival voor KMN Kind & Co
Kind & Co

Animated online festival voor KMN Kind & Co

Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Manutan Sound Machine - Push te button mockup
Manutan

Manutan SoundMachine, de leukste gadget van Nederland

‘Klanten bellen op of ze er nog eentje mogen!’
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
2502 dynamische Google Search-advertenties 41% CTR op een Google Search-campagne
VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.