Work smart, play hard Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.

Beursplein

Het Beursplein in Utrecht is drukbezocht: elke dag werken er 10.000 mensen. Toch heeft het plein heel lang geen eigen ‘smoel’ gehad. Daarom kregen wij van Ondernemersfonds Utrecht de opdracht om het gebied niet alleen een eigen stijl te geven, maar ook te activeren onder al die collega’s.

Beursplein presentatie
Beursplein lunchbox

Krachtige, eigen stijl

Dat staat of valt natuurlijk met goed design. We combineerden een chique donkergrijze basiskleur met opvallende rode en witte elementen. Het logo bouwden we op uit twee gesprekswolkjes die in elkaar haken en zo de B van Beursplein vormen. Die gesprekswolkjes lijken trouwens ook verrekte veel op locatiepointers… Op de bijbehorende website Beurspleinutrecht.nl komt alles samen en houden we onze doelgroep op de hoogte van alle activiteiten.

En bouwen we met verschillende branding campagnes aan een sterk merk.

Work smart, play hard

De bedrijven op het Beursplein zijn druk, innovatief en zitten vooral in de dienstverlening. En de werknemers vertrekken ‘s avonds allemaal weer. We moesten dus slim omgaan met de tijd en aandacht die we van onze doelgroep vragen. We besloten om korte, kleine activiteiten te organiseren waarmee we de werkdagen spannender en leuker maken. Bijvoorbeeld: Espresso for the Mind, korte ochtendsessies van bekende sprekers (o.a. Björn Kuipers) die je geïnspireerd de dag in sturen. Of denk aan Coffee & Connect, een verzorgde lunchwandeling langs de mooiste plekjes van het Beursplein.

Zo veranderde het Beursplein van een betonnen woestijn in een fijne werklocatie. En daar zijn we als Utrechts Reclamebureau natuurlijk helemaal blij mee.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Eerste NL droge-racen in Utrecht RTL nieuws
Hoog Catherijne

Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne

Impuls voor branding Hoog Catharijne
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Allerhande magazine advertentie voor Rennie
Allerhande

Communicatiekracht door eenvoud in advertentie in Allerhande

Heldere beeldtaal geeft communicatiekracht
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.