Work smart, play hard Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.

Beursplein

Het Beursplein in Utrecht is drukbezocht: elke dag werken er 10.000 mensen. Toch heeft het plein heel lang geen eigen ‘smoel’ gehad. Daarom kregen wij van Ondernemersfonds Utrecht de opdracht om het gebied niet alleen een eigen stijl te geven, maar ook te activeren onder al die collega’s.

Beursplein presentatie
Beursplein lunchbox

Krachtige, eigen stijl

Dat staat of valt natuurlijk met goed design. We combineerden een chique donkergrijze basiskleur met opvallende rode en witte elementen. Het logo bouwden we op uit twee gesprekswolkjes die in elkaar haken en zo de B van Beursplein vormen. Die gesprekswolkjes lijken trouwens ook verrekte veel op locatiepointers… Op de bijbehorende website Beurspleinutrecht.nl komt alles samen en houden we onze doelgroep op de hoogte van alle activiteiten.

En bouwen we met verschillende branding campagnes aan een sterk merk.

Work smart, play hard

De bedrijven op het Beursplein zijn druk, innovatief en zitten vooral in de dienstverlening. En de werknemers vertrekken ‘s avonds allemaal weer. We moesten dus slim omgaan met de tijd en aandacht die we van onze doelgroep vragen. We besloten om korte, kleine activiteiten te organiseren waarmee we de werkdagen spannender en leuker maken. Bijvoorbeeld: Espresso for the Mind, korte ochtendsessies van bekende sprekers (o.a. Björn Kuipers) die je geïnspireerd de dag in sturen. Of denk aan Coffee & Connect, een verzorgde lunchwandeling langs de mooiste plekjes van het Beursplein.

Zo veranderde het Beursplein van een betonnen woestijn in een fijne werklocatie. En daar zijn we als Utrechts Reclamebureau natuurlijk helemaal blij mee.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
2502 dynamische Google Search-advertenties 41% CTR op een Google Search-campagne
VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne
Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Workshop voor ontwikkeling van persona’s en customer journey
Amsterdam Bijlmer

Ontwikkeling persona’s en customer journey voor Amsterdams winkelcentrum

Herpositionering van winkelcentrum
Train je ogen iedere dag banner met blonde vrouw.
Bayer

Doe je mee aan Oogfitness?

Inhaker op WorldSightDay voor Bayer
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.