Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Trombosestichting

Wereldtrombosedag met de influencers van The Green Happiness

We zitten gemiddeld meer dan 8,5 uur per dag. Om trombose te voorkomen is het belangrijk om regelmatig even op te staan. Daarom hebben we speciaal op Wereldtrombosedag samen met de influencers Merel en Tessa van The Green Happiness een activatie gedaan om mensen in beweging te krijgen #time2move. We hebben alle volgers uitgenodigd voor een leuke workout in Hoog Catharijne in Utrecht.

Awareness-campagne voor trombose stichtingin Hoog Catharijne in Utrecht
IMG_20181013_104936-scaled
IMG_20181013_104001_3

Groot bereik op Instagram en Facebook

We hebben meer dan 66.000 mensen bereikt via posts op Facebook en stories op Instagram. Ruim 230 mensen hebben gereageerd op de social posts. Het bereik is dus niet gerealiseerd met sponsored posts, maar door volgers van The Green Happiness die geïnteresseerd zijn in hun content. Dit maakt het bereik extra waardevol.

Alarmstoel ook dit jaar weer ingezet

Naast de workout hebben we dit jaar weer de alarmstoelen ingezet op Wereldtrombosedag. Deze hebben we vorig jaar voor de time2move campagne ontwikkeld en hebben het hele jaar rond getoerd door Nederland.

Wanneer je één minuut zit, gaat het alarm af en is het time2move! Het winkelende publiek gaat vaak even zitten om uit te rusten, wat iedere keer weer tot verrassende reacties leidt. In de video zie je enkele mensen die de alarmstoel testen. Deze activatie is door ons bedacht en ontwikkeld.

Merel en Tessa zijn influencers voor een healthy lifestyle

Om een groot bereik te realiseren voor onze gezonde campagne, zijn we gaan samenwerken met The Green Happiness. Hun volgers op Facebook en Instagram willen we graag bereiken met de boodschap dat bewegen goed is om trombose te voorkomen. Hun doelgroep staat hiervoor open en deelt hun kennis ook weer. Hierdoor gaat het als een lopend vuurtje over de sociale kanalen.

Wanneer is het slim om te werken met influencers?

Het werken met influencers is vooral een interessante optie, wanneer de doelgroep voor je campagne heel goed aansluit bij de volgers van een influencer. In dat geval werkt het sterker om je verhaal als een persoonlijke boodschap van de influencer te communiceren dan als een sponsored post of advertentie. Wel is het belangrijk om de investering voor de samenwerking met de influencer te vergelijken met wat dit bedrag aan mogelijkheden via advertising biedt. We zien dat sommige influencers bedragen vragen die niet in verhouding staan tot hun bereik in de doelgroep.

Hoog Catharijne in Utrecht

De video én de workout hebben we gedaan in samenwerking met een andere trouwe klant van ons, het Utrechtse Hoog Catharijne. Vanuit ons Reclamebureau in Utrecht zijn we daar natuurlijk heel sportief heen gefietst.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.