Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Trombosestichting

Wereldtrombosedag met de influencers van The Green Happiness

We zitten gemiddeld meer dan 8,5 uur per dag. Om trombose te voorkomen is het belangrijk om regelmatig even op te staan. Daarom hebben we speciaal op Wereldtrombosedag samen met de influencers Merel en Tessa van The Green Happiness een merkactivatie gedaan om mensen in beweging te krijgen #time2move. We hebben alle volgers uitgenodigd voor een leuke workout in Hoog Catharijne in Utrecht.

Awareness-campagne voor trombose stichtingin Hoog Catharijne in Utrecht
IMG_20181013_104936-scaled
IMG_20181013_104001_3

Groot bereik op Instagram en Facebook

We hebben meer dan 66.000 mensen bereikt via posts op Facebook en stories op Instagram. Ruim 230 mensen hebben gereageerd op de social posts. Het bereik is dus niet gerealiseerd met sponsored posts, maar door volgers van The Green Happiness die geïnteresseerd zijn in hun content. Dit maakt het bereik extra waardevol.

Alarmstoel ook dit jaar weer ingezet

Naast de workout hebben we dit jaar weer de alarmstoelen ingezet op Wereldtrombosedag. Deze hebben we vorig jaar voor de time2move campagne ontwikkeld en hebben het hele jaar rond getoerd door Nederland.

Wanneer je één minuut zit, gaat het alarm af en is het time2move! Het winkelende publiek gaat vaak even zitten om uit te rusten, wat iedere keer weer tot verrassende reacties leidt. In de video zie je enkele mensen die de alarmstoel testen. Deze activatie is door ons bedacht en ontwikkeld.

Merel en Tessa zijn influencers voor een healthy lifestyle

Om een groot bereik te realiseren voor onze gezonde campagne, zijn we gaan samenwerken met The Green Happiness. Hun volgers op Facebook en Instagram willen we graag bereiken met de boodschap dat bewegen goed is om trombose te voorkomen. Hun doelgroep staat hiervoor open en deelt hun kennis ook weer. Hierdoor gaat het als een lopend vuurtje over de sociale kanalen.

Wanneer is het slim om te werken met influencers?

Het werken met influencers is vooral een interessante optie, wanneer de doelgroep voor je campagne heel goed aansluit bij de volgers van een influencer. In dat geval werkt het sterker om je verhaal als een persoonlijke boodschap van de influencer te communiceren dan als een sponsored post of advertentie. Wel is het belangrijk om de investering voor de samenwerking met de influencer te vergelijken met wat dit bedrag aan mogelijkheden via advertising biedt. We zien dat sommige influencers bedragen vragen die niet in verhouding staan tot hun bereik in de doelgroep.

Hoog Catharijne in Utrecht

De video én de workout hebben we gedaan in samenwerking met een andere trouwe klant van ons, het Utrechtse Hoog Catharijne. Vanuit ons Reclamebureau in Utrecht zijn we daar natuurlijk heel sportief heen gefietst.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
IndexWoning

Met IndexWoning haal je het meeste uit je huis.

Met de IndexWoning-app krijg je als huiseigenaar eerlijk inzicht in alles omtrent je woning.
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Schneider Electric

De power van een uitgebreide always on-campagne.

Schneider Electric wil een sterkere positie als thought leader in energie-efficiëntie.
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.