What the vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen
Waar vroeger het lidmaatschap van een vakbond vanzelfsprekend was, staan jongeren tegenwoordig bepaalt niet te springen. En dat terwijl hun arbeidsvoorwaarden steeds verder worden uitgehold.

Leadgeneratie door provocatie

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen. Met ‘What the Vak?!’ confronteerden we jongeren met de realiteit waar ze in werken, en die van de babyboomers. Zo zetten we ze aan het denken: waarom accepteer je de status quo, terwijl je wel degelijk invloed kan hebben op je eigen situatie?

Uitgebreide A/B-testing

We deelden de film via Facebook, Instagram, Youtube, NPO en Linkedin. Om er zeker van te zijn dat we de beste resultaten haalden, testten we de film op zowel onderwerp (salaris, vakantiedagen en type contract) als lengte (0’30”, 1’30” en 3’00”). Het onderwerp ‘salaris’ won overal, maar de optimale lengte verschilde per medium. Benieuwd hoe en wat? We horen het graag!

Groot resultaat

Uiteindelijk behaalden we een gemiddelde klikratio van 4,04% op de films, en brachten zo duizenden jongeren in contact met CNV Vakmensen.
Screenshot 2023-12-13 at 17.20.04
Screenshot 2023-12-13 at 17.03.43

Video opgenomen in
Utrecht Overvecht

Bij sommige mensen staat Utrecht Overvecht bekend als een probleemwijk. Wij komen er juist graag om onze voelsprieten in de maatschappij te kietelen. De studio van ons Creative Agency in Utrecht ligt dan misschien ‘aan de andere kant van het spoor’, maar we zijn er zo.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.