Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.
Om de veiligheidsrisico’s van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we ‘Veilig Huis Vinkie’: een mascotte die huiseigenaren via eenvoudige vinklijsten helpt om veilig om te gaan met onder meer zonnepanelen, laadpalen, isolatiematerialen, thuisbatterijen en e-bikes. Voor elk deelonderwerp ontwikkelden we een eigen landingspagina, met meerdere video’s, een handige vergelijkingstool, vinklijstjes, een interactieve videoquiz voor jongeren en meer!
Hoe breng je de vele veiligheidsrisico’s van duurzame initiatieven in kaart?
Vink je veilig met Veilig Huis Vinkie!
De veiligheidsrisico’s in en om je huis gaan alle huiseigenaren van Nederland aan. Daarom was het belangrijk om de tone of voice zo helder en eenvoudig mogelijk te houden. Daarnaast is de brandveiligheid van je huis natuurlijk een serieus onderwerp. Zo gingen wij op zoek naar een manier om de risico’s serieus en urgent aan te kaarten. Maar dan zonder wijzend vingertje en met een luchtig randje.
Zo kwamen we op het idee om een 3D-geanimeerde mascotte te introduceren, die de doelgroep stapsgewijs meeneemt in de veiligheidsrisico’s. Veilig Huis Vinkie werd de charmante en enigszins brutale huisvink die huiseigenaren wijst op de veiligheidsrisico’s van de energietransitie. Met behulp van CGI (Computer-generated imagery) hebben we het in 3D geanimeerde vinkje ontwikkeld en geïntegreerd in de foto- en video-uitingen van de campagne. Het concept omvat simpele ‘vinklijsten’ voor huiseigenaren, zodat ze zelf kunnen controleren waar ze allemaal op moeten letten bij het veilig gebruiken, laden en onderhouden van elektrische apparaten. Ook biedt Veilig Huis Vinkie diverse vinklijsten voor de installatie van bijvoorbeeld laadpalen, zonnepanelen en thuisbatterijen. Elk elektrisch apparaat of onderdeel in huis werd een apart deelproject binnen de campagne. Zo brachten we de huiseigenaren periodiek op de hoogte van een nieuwe vinklijst, inclusief webpagina met explainer video en tekstuele uitleg. Zo blijf je alert en vink je jezelf veilig!
Samen voor een veilige energietransitie.
Jouw doelgroep ergens bewust van maken
Wat we nog meer doen
Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!