Trombose­stichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Trombosestichting

Een idee dat geld oplevert

De Trombosestichting stelde ons de vraag om een campagne te bedenken die aandacht vraagt voor de Wereld Trombose Dag en de ziekte. Deze aandacht zou donateurs op moeten leveren voor onderzoek naar trombose. Onderzoek is namelijk voor een ziekte als trombose van levensbelang. Wij ontwikkelden een concept dat opvallend was vanwege de woordspeling en donaties zou opleveren voor het onderzoek.
De Steunkous verwijst natuurlijk indirect naar de medische steunkousen die veel trombosepatiënten moeten dragen, maar directer nog naar een kous waar je de stichting mee steunt; de Steunkous. Geef hem cadeau of koop een paar voor jezelf. De opbrengst gaat direct naar onderzoek!

Steunkous sokken design campagne. Draag de steunkous.

Het ontwerpen en produceren van 12.000 sokken

Het unieke ontwerp van de Steunkous is geïnspireerd op het logo van de Wereld Trombose Dag. Dit logo toont een abstracte weergave van de bloedsomloop van en naar het hart. De kleuren van het design komen overeen met de huisstijlkleuren van de Trombosestichting, waardoor de afzender van de sok extra duidelijk is. Naast het ontwerpen van de sok hebben we ook de productie ervan op ons genomen. We hebben staaltjes van stoffen, kleuren van garen en weefrichtingen bekeken en onderzocht. Het resultaat was een unieke sok van zeer hoge kwaliteit. Uiteraard hebben we er een net zo uniek sokken label bij ontworpen.

Eerste sok wordt overhandigd door BN’er Bartho Braat

Met het dragen van deze designsokken laat je zien dat je betrokken bent bij het dagelijks leed van trombosepatiënten. Daarom wilden we er graag een bekende Nederlander aan koppelen. BN’ers zijn namelijk influencers voor de doelgroep en interessant voor de pers. Acteur Bartho Braat is ambassadeur van de Trombosestichting. Hij was daarmee de geschikte BN’er om gezicht te worden van deze campagne! Tijdens een feestelijk event in het Erasmus MC is de eerste Steunkous dan ook overhandigd door Bartho Braat.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Manutan Sound Machine - Push te button mockup
Manutan

Manutan SoundMachine, de leukste gadget van Nederland

‘Klanten bellen op of ze er nog eentje mogen!’
Climate Planet Utrecht logo met blauwe wereld.
Climate Planet Utrecht

Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut

Samen een wereld te winnen!
EBU

Van Jaarcongres tot Festival

Rebranding voor Utrechtse EBU
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
2502 dynamische Google Search-advertenties 41% CTR op een Google Search-campagne
VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne
Bron magazine mockup met vrouw in de duinen op de cover
Stichting 100% Heuvelrug

Glossy voor awareness over water

Het vloeibare goud van de Heuvelrug
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.