PR-actie voor campagne ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’ – Informatie vertalen naar het ‘hier en nu’

KWF

Het concept

Nieuws kun je maken. Dat roken ongezond is, dat is geen nieuws. Dat je levensverwachting afneemt, is ook geen nieuws. Maar dat iedere sigaret een aantal minuten van je leven kost weer wel. Hoe komt dat? Door de kracht van een slimme PR-actie.

Het geheim zit hem in het plakkend en concreet maken van de informatie. ‘Ongezond’ is een abstract begrip. Eerder dood gaan is niet iets waar je je op jongere leeftijd druk over maakt, dat komt later. Maar iedere sigaret vertalen naar het hier en nu, dat is plakkend en concreet. Daarmee wordt het dan ook nieuws.

Krantenkoppen over roken. Elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.

PR-actie opzet

Door het uitsturen van het persbericht via ANP Pers Support is een groot aantal online media geactiveerd. Van Nu.nl tot de Telegraaf, allerlei sites hebben het bericht opgenomen. Daarnaast zijn op Radio1 en Radio2 verschillende interviews gegeven door de persvoorlichter van KWF. Het feit dat iedere sigaret 28 minuten van je leven kost, is nu bekend bij ongeveer 2,3 miljoen Nederlanders.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.