Op weg naar een Rookvrije Generatie – Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

Roche

Geef ook het goede voorbeeld

Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) wil een rookvrije generatie creëren. Als bijdrage aan dat doel vroeg ANR ons om een campagne te bedenken, te produceren en nationaal uit te rollen. We kwamen op het inzicht dat alle kinderen hun ouders nadoen. En dat we door ouders bewust te maken van hun voorbeeldfunctie, minder kinderen in aanraking kunnen brengen met roken. Zo ontstond: Geef ook het goede voorbeeld.

Zuil rookvrije generatie
Poster rookvrije generatie

Nationale rol

In alle uitingen lieten we voorbeelden zien van kinderen die hun ouders nadeden: tandenpoetsen, koken, yoga, scheren en ja: roken. Op die manier kwam de boodschap natuurlijk en tegelijk hard aan.

De campagne kwam tot leven in bioscoopreclame, kranten, snelwegbillboards, social posts, online advertising, een actiesite en activatie in verschillende ziekenhuizen. Kortom: onze campagne was overal. Mede dankzij de inzet van Pathé, Roche, het Erasmus MC en het Tergooi ziekenhuis bereikten we met onze campagne 5.100.000 Nederlanders. En zo zijn we weer een stapje dichterbij een Rookvrije Generatie.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.