Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet – Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen

CNV Vakmensen

Wat doet een vakbond precies?

Heel veel mensen weten tegenwoordig niet meer wat een vakbond precies doet. En of dat nou komt door de individualisering, de globalisering of andere ‘ings’, feit blijft dat de vakbonden daar wat aan willen doen. Dat gold ook voor CNV Vakmensen, de vakbond die zich vanouds inzet voor iedereen in de marktsectoren, zoals de bouw, industrie, transport, dienstverlening en nog veel meer. De merkkennis over CNV Vakmensen liep terug, en daarmee kwamen ook de ledenaantallen in het gedrang.

Campagne die merkkennis verhoogt
Socialvideo voor social media campagne
CNV_portfoiloV2
1-Behind-the-scenes_CNV_WAEGVZZ

Briefing in het kort

Daarom vroeg CNV Vakmensen ons om een campagne te ontwikkelen die merkkennis over de vakbond verhoogt. CNV Vakmensen wilde daarbij graag focussen op de succesverhalen, want juist daarin zie je eenvoudig wat een vakbond precies doet.

Manifestfilm en succesfilm

We besloten een tweetrapsraket te bouwen. Voor de lancering creëerden we een manifestfilm waarin we pakkend vertelden waar CNV Vakmensen voor staat. We pakten door met een succesfilm, waarin we kort een actueel succesverhaal lieten zien. Iedereen die de eerste manifestfilm (deels) had gezien, kreeg ook de tweede succesfilm te zien. Het succesverhaal vertaalden we bovendien door naar buitenreclame, social afbeeldingen en een campagnesite. Zo bouwden we concreet aan merkkennis over zowel de missie als het resultaat van CNV Vakmensen.

Stakeholders betrekken

Omdat deze campagne alle facetten van CNV Vakmensen zo direct raakte, was het belangrijk dat de campagne breed gedragen werd. Daarom hebben we samen met onze directe klant goed geluisterd naar verschillende stakeholders binnen de organisatie. Dat maakte het proces natuurlijk wat trager, maar had als resultaat dat er op het eindresultaat uitsluitend positieve reacties kwamen. Van receptionisten tot bestuursleden: iedereen stond er honderd procent achter.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.