De positiefste mobiliteits­campagne ooit. Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

Utrecht Science PArk

Bouw aan de wereld van morgen

De bouw en verbouw van Utrecht Science Park leverde, zoals dat gaat met bouwprojecten, verkeershinder op. En daar kan je dan verontschuldigend over communiceren, maar je kan ook op zoek naar manieren om er iets leuks van te maken.

Om te laten zien dat Utrecht Science Park bouwt aan de wereld van morgen, hebben we daarom een serie social video’s ontwikkeld met een positieve benadering.

Utrecht Science Park Social

Fietsserenade

Om fietsende forenzen te bedanken voor hun milieuvriendelijke, ruimtevriendelijke en conditievriendelijke keuze, schreven wij samen met een gepassioneerde singer-songwriter een fietsserenade. Een bakfietsserenade, om precies te zijn. We reden onze muzikant rond en lieten hem argeloze fietsers een serenade brengen.

Valet File

Niet iedereen kán met de fiets of het OV komen. Om hen tijdens de dagelijkse spitsfiles rondom Utrecht Science Park wat te ontlasten, introduceerden we de pilot ‘Valet File’. Studenten namen voor jou 10 minuutjes het stuur over, terwijl jij achterin je eigen auto even rustig een krantje zat te lezen.

Campus Bikes

Voor betere mobiliteit óp de campus kwam Utrecht Science Park met Campus Bikes: vrij beschikbare fietsen die je overal kon pakken en wegzetten. Om de Campus Bikes aan het rijden te krijgen bedachten wij 5 grappige redenen waarom het een goed idee is: van versiermachine tot fitnessapparaat.

Sportieve Pinguins

En natuurlijk gaan wij vanuit ons reclamebureau in Utrecht, zelf ook altijd met de fiets naar Utrecht Science Park :)

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.