De positiefste mobiliteits­campagne ooit. Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

Utrecht Science PArk

Bouw aan de wereld van morgen

De bouw en verbouw van Utrecht Science Park leverde, zoals dat gaat met bouwprojecten, verkeershinder op. En daar kan je dan verontschuldigend over communiceren, maar je kan ook op zoek naar manieren om er iets leuks van te maken.

Om te laten zien dat Utrecht Science Park bouwt aan de wereld van morgen, hebben we daarom een serie social video’s ontwikkeld met een positieve benadering.

Utrecht Science Park Social

Fietsserenade

Om fietsende forenzen te bedanken voor hun milieuvriendelijke, ruimtevriendelijke en conditievriendelijke keuze, schreven wij samen met een gepassioneerde singer-songwriter een fietsserenade. Een bakfietsserenade, om precies te zijn. We reden onze muzikant rond en lieten hem argeloze fietsers een serenade brengen.

Valet File

Niet iedereen kán met de fiets of het OV komen. Om hen tijdens de dagelijkse spitsfiles rondom Utrecht Science Park wat te ontlasten, introduceerden we de pilot ‘Valet File’. Studenten namen voor jou 10 minuutjes het stuur over, terwijl jij achterin je eigen auto even rustig een krantje zat te lezen.

Campus Bikes

Voor betere mobiliteit óp de campus kwam Utrecht Science Park met Campus Bikes: vrij beschikbare fietsen die je overal kon pakken en wegzetten. Om de Campus Bikes aan het rijden te krijgen bedachten wij 5 grappige redenen waarom het een goed idee is: van versiermachine tot fitnessapparaat.

Sportieve Pinguins

En natuurlijk gaan wij vanuit ons reclamebureau in Utrecht, zelf ook altijd met de fiets naar Utrecht Science Park :)

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.