De bullshit-campagne voor LICG Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

Fake news ook over dieren

Er staat een hoop bullshit op het internet. Fake news bestaat niet alleen voor politiek, klimaat, religie en héél veel andere dingen, maar ook voor het houden van huisdieren. Het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (of LICG) voelt zich geroepen om tegen deze misinformatie te strijden. Het LICG vroeg ons om traffic naar hun website te genereren, zodat (potentiële) huisdiereigenaren goede voorlichting krijgen.

Aandacht moet je verdienen

Het LICG had een minimaal budget, waardoor we ons gezegde ‘aandacht is niet te koop’ weer waar moesten maken. We besloten te focussen op de term ‘bullshit’ en die eens lekker letterlijk in beeld te brengen. Het gebeurt niet vaak dat we onze animator opdracht geven om op zoek te gaan naar poepende dieren, dus dit was een feestje. In een korte social animatie koppelden we de bullshit op het internet aan de juiste informatie bij het LICG.

10,3 kliks per euro

Onze uiting viel niet alleen behoorlijk op in de timeline, de klikratio was bovendien zó goed dat we voor elke ingezette euro 10,3 kliks wisten te genereren. Een prachtig resultaat van een onorthodoxe uiting. En dat laat maar weer zien: aandacht kan én moet je verdienen. Die is niet te koop.

Een speciaal bedankje voor LICG is hier ook op zijn plaats. Niet elke klant heeft de moed om zo’n concept goed te keuren. We zijn trots dat we voor deze mooie club mogen werken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.