De bullshit-campagne voor LICG Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

Fake news ook over dieren

Er staat een hoop bullshit op het internet. Fake news bestaat niet alleen voor politiek, klimaat, religie en héél veel andere dingen, maar ook voor het houden van huisdieren. Het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (of LICG) voelt zich geroepen om tegen deze misinformatie te strijden. Het LICG vroeg ons om traffic naar hun website te genereren, zodat (potentiële) huisdiereigenaren goede voorlichting krijgen.

Aandacht moet je verdienen

Het LICG had een minimaal budget, waardoor we ons gezegde ‘aandacht is niet te koop’ weer waar moesten maken. We besloten te focussen op de term ‘bullshit’ en die eens lekker letterlijk in beeld te brengen. Het gebeurt niet vaak dat we onze animator opdracht geven om op zoek te gaan naar poepende dieren, dus dit was een feestje. In een korte social animatie koppelden we de bullshit op het internet aan de juiste informatie bij het LICG.

10,3 kliks per euro

Onze uiting viel niet alleen behoorlijk op in de timeline, de klikratio was bovendien zó goed dat we voor elke ingezette euro 10,3 kliks wisten te genereren. Een prachtig resultaat van een onorthodoxe uiting. En dat laat maar weer zien: aandacht kan én moet je verdienen. Die is niet te koop.

Een speciaal bedankje voor LICG is hier ook op zijn plaats. Niet elke klant heeft de moed om zo’n concept goed te keuren. We zijn trots dat we voor deze mooie club mogen werken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
IndexWoning

Met IndexWoning haal je het meeste uit je huis.

Met de IndexWoning-app krijg je als huiseigenaar eerlijk inzicht in alles omtrent je woning.
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider Electric
Salescampagne voor APC
State of the art powerpoint presentation voor ABN-AMRO MeesPierson
ABN AMRO MeesPierson

Een indrukwekkende sales presentatie die overtuigt

Aandacht voor het verhaal van de klant
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.