De bullshit-campagne voor LICG Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

Fake news ook over dieren

Er staat een hoop bullshit op het internet. Fake news bestaat niet alleen voor politiek, klimaat, religie en héél veel andere dingen, maar ook voor het houden van huisdieren. Het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (of LICG) voelt zich geroepen om tegen deze misinformatie te strijden. Het LICG vroeg ons om traffic naar hun website te genereren, zodat (potentiële) huisdiereigenaren goede voorlichting krijgen.

LICG - Trap er niet in

Aandacht moet je verdienen

Het LICG had een minimaal budget, waardoor we ons gezegde ‘aandacht is niet te koop’ weer waar moesten maken. We besloten te focussen op de term ‘bullshit’ en die eens lekker letterlijk in beeld te brengen. Het gebeurt niet vaak dat we onze animator opdracht geven om op zoek te gaan naar poepende dieren, dus dit was een feestje. In een korte social animatie koppelden we de bullshit op het internet aan de juiste informatie bij het LICG.

10,3 kliks per euro

Onze uiting viel niet alleen behoorlijk op in de timeline, de klikratio was bovendien zó goed dat we voor elke ingezette euro 10,3 kliks wisten te genereren. Een prachtig resultaat van een onorthodoxe uiting. En dat laat maar weer zien: aandacht kan én moet je verdienen. Die is niet te koop.

Een speciaal bedankje voor LICG is hier ook op zijn plaats. Niet elke klant heeft de moed om zo’n concept goed te keuren. We zijn trots dat we voor deze mooie club mogen werken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
Workshop voor ontwikkeling van persona’s en customer journey
Amsterdam Bijlmer

Ontwikkeling persona’s en customer journey voor Amsterdams winkelcentrum

Herpositionering van winkelcentrum
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider Electric
Salescampagne voor APC

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.