Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Mezzo

Meer me time voor de mantelzorg

Mezzo is de landelijke vereniging voor mantelzorgers. Ze klopten bij ons aan voor een campagne om aandacht te vragen voor het probleem dat mantelzorgers vanwege hun dagelijkse zorgtaken voor een naaste, weinig tijd voor zichzelf hebben. Hoe activeer je mensen om een mantelzorger te steunen? Geef een Jij-bent-tegoedbon! Een verrassing waarin je aangeeft een taak op je te nemen. En het is meteen een mooi compliment.

Webdevelopment in Wordpress van Jij-bent-tegoedbon! website
Screenshot van Wordpress website Jij-bent-tegoedbon!

Geef ook een Jij-bent-tegoedbon

We zijn door het maken van de campagne onder de indruk geraakt van het hectische bestaan van mantelzorgers. Ze verdienen onze steun! Door het geven van een Jij-bent-tegoedbon spreek je je waardering uit en geef je wat tijd van jezelf door een taak over te nemen. Bijvoorbeeld door de tuin van een mantelzorger op te knappen of de zorgtaken voor een dag over te nemen.

De campagne is via Facebook, Twitter, Mezzo magazine, ansichtkaarten en radiocommercials uitgerold. De commercial is ingesproken door Peter van der Vorst. Hij is door zijn programma ‘Ik zorg voor jou’ ook in contact gekomen met het drukke leven van mantelzorgers.

Radiocommercials maken online campagne effectiever

Door radiocommercials zorgen we dat het onderwerp ‘top of mind’ is bij mensen. Wanneer je vervolgens een Facebookadvertentie over dezelfde boodschap ziet, dan klik je daar sneller op. De radiocommercial maakt nieuwsgierig en de advertentie maakt het makkelijk om even te gaan kijken.

Sponsored post op Facebook

Facebook biedt voor promotie van je boodschap de keuze tussen het plaatsen van een advertentie en het promoten van een geplaatste post. De laatste vorm komt op de doelgroep minder over als een push-bericht. Het lijkt meer op een gewone post die wordt gedeeld. Dit maakt het sympathieker en heeft daarom onze voorkeur bij promotie op Facebook.

Doel: de omgeving van de mantelzorgers bereiken

Normaal gesproken kun je via owned media zoals je fanpage en nieuwsbrief, eenvoudig je doelgroep bereiken. Bij deze campagne is dat niet het geval. Mezzo heeft een groot bereik via eigen communicatiekanalen onder mantelzorgers. Voor het versturen van de Jij-bent-tegoedbonnen willen we juist de omgeving van de mantelzorger bereiken. Die willen we activeren met de campagne om de mantelzorgers te ondersteunen met hun zorgtaken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.