Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

FSC

Campagneslogan: Kies voor hout, red het woud

‘Kies voor hout, red het woud.’ Deze boodschap lijkt een tegenstelling, maar in een FSC-beheerd bos worden maar een klein aantal bomen gekapt zodat het bos gezond blijft. Dit is van groot belang, want per minuut verdwijnen er wereldwijd 48 voetbalvelden aan bos voor de aanleg van palmolie- en sojaplantages. In onze animatie leggen we heel duidelijk uit wat de gevolgen hiervan zijn voor het bos en het wereldwijde klimaat.
FSC® C016391

fsc_animatie_screencap_03-scaled
fsc_animatie_screencap_02-scaled
Awareness campagne voor FSC Nederland uit Utrecht
Choose wood save the forest
Cuida los bosques elige madera
Kies voor hout red het woud

Animatie van hout

Omdat we met de campagne en de animatie willen stimuleren dat men hout gebruikt, moest hij natuurlijk van ‘hout’ gemaakt worden. Alle elementen zijn digitaal gemaakt met een natuurgetrouwe houtstructuur. Hierdoor krijg je een hele mooie, driedimensionale animatie die zowel boeiend, als leuk is om naar te kijken.

Het belang van storytelling in een animatie

Een video of een animatie blijft pas hangen bij de doelgroep als er een verhaal in zit. Storytelling is key voor een succesvolle animatie. Niet iedere gesproken boodschap leent zich ervoor om in ‘verhaalvorm’ gegoten te worden. Soms moet de gesproken tekst heel sec de boodschap blijven, wil het juist overkomen. Dan moet de animatie zélf het verhaal vormen; met een boeiende boodschap, een verhaallijn en natuurlijk: personages.

Bij de animatie voor FSC hebben we daarom een personage ontwikkeld: het lieveheersbeestje. Dit personage neemt je mee naar zijn wereld en laat je alle facetten van het probleem en de bijbehorende oplossing zien. Hierdoor word je als kijker als het ware aan de hand genomen door het lieveheersbeestje, door het verhaal heen.

Verspreiding door partners

De animatie is door FSC Nederland via haar eigen (social) mediakanalen verspreid in aanloop naar het event FSC Friday. Voorafgaand aan die week is hij in een mediapakket verspreid onder alle landelijke partners van FSC Nederland. Deze partners waren erg enthousiast en hebben hem dan ook fanatiek gedeeld onder hun volgers en klanten, waaronder de HEMA. Op de Facebookpagina van de HEMA is de animatie alleen al 17.000 keer bekeken en tientallen keren gedeeld! Daar zijn we natuurlijk erg trots op.

Bekijk hier de animatie

Ben je benieuwd geworden naar onze animatie voor de nieuwe campagne van FSC Nederland? Druk dan hierboven op de play-button.

FSC Certificaat

En last but not least, dit reclamebureau uit Utrecht is nu zelf ook de apetrotse bezitter van een FSC Certificaat.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.