Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Trombosestichting Nederland

Trombose awareness

Per dag krijgen meer dan 200 mensen een trombose. Dit kan leiden tot ernstige lichamelijke schade en kan zelfs de dood tot gevolg hebben. De Trombosestichting kwam bij ons met de vraag of wij met een unieke actie aandacht voor dit probleem wilden vragen. Wij bedachten een flashmob op de Wereld Trombose Dag, met trombose patiënten en hun naasten, op het Museumplein in Amsterdam. De flashmob kreeg veel aandacht in zowel lokale als landelijke media.

Flashmob

De flashmob toont de gevolgen van trombose

Op het Museumplein ligt een immens grote omtrek van een menselijk lichaam. Witte lijnen tonen armen, benen, de romp en het hoofd. Vanuit alle kanten komen mensen in rode overals aangelopen: de bloedcellen. Op het ritme van de drums – het hart – lopen zij door het lichaam. Totdat er meerdere bloedcellen zich ophopen bij het hart en het hart verstikken. De drums stoppen en de bloedcellen stoppen met lopen. De patiënt heeft een hartembolie, één van de ergste gevolgen van trombose.

Een professionele korte video van de flashmob

Om de pers te triggeren en uit te nodigen voor onze flashmob, hebben we in de week voor de Wereld Trombose Dag een korte video gemaakt met een professionele filmcrew. Deze video toont de flashmob en daarmee het verhaal van de Trombosestichting.

De actie is opgepakt door Hart van Nederland

Op de Wereld Trombose Dag was er speciaal voor de flashmob een videoteam van Hart van Nederland aanwezig. Zij hebben de flashmob vastgelegd en diezelfde avond nog getoond in hun uitzending. De flashmob was voor hun een aanleiding om in gesprek te gaan met trombose patiënten en hun naasten. Het item werd uitgebreid met verschillende interviews. Dit zorgde voor indrukwekkende beelden die de urgentie van het probleem nog duidelijker maakten.

Krijg meer aandacht door free publicity

De flashmob voor de Trombosestichting is wederom het bewijs dat je met een succesvolle actie gericht op free publicity meer aandacht kan generen dan wanneer je traditionele media inkoopt. Voor het budget dat de Trombosestichting beschikbaar had, hadden we met media inkoop nooit dezelfde hoeveelheid mensen bereikt. Het is van belang om de actie zo mediageniek te maken, dat de pers erop afkomt. In het geval van de trombose flashmob was dit zowel landelijke als regionale media.

Animatie wijst mensen op symptomen en gevaren van trombose

Een ander onderdeel van de campagne was een animatie die mensen wijst op de symptomen van trombose. Wanneer je er snel bij bent, is trombose namelijk goed te behandelen. We maakten een animatie die gedeeld kan worden met mensen die net uit het ziekenhuis komen of een ziekenhuisopname voor de boeg hebben. Bekijk de animatie door op de play-button op de afbeelding te klikken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Train je ogen iedere dag banner met blonde vrouw.
Bayer

Doe je mee aan Oogfitness?

Inhaker op WorldSightDay voor Bayer
Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.