Animated online festival voor KMN Kind & Co – Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders

Kind & Co

KMN Kind & Co festival

KMN Kind & Co biedt kinderopvang in heel midden Nederland. Met een verrassend online festival willen ze zwangere vrouwen en moeders bereiken om hen te laten ervaren dat Kind & Co een leuke en goede kinderopvang is. Het animated online festival biedt deze fun-content. Bijvoorbeeld: tips waar je de leukste rompertjes koopt, een pregnancy play-list, inspiratie voor het inrichten van de babykamer en handige diensten en services waar je als (aanstaande) moeder veel aan hebt. Een goede manier om je merk bij je doelgroep te laden!

App mockup van het online festival voor KMN Kind & Co

Hoe bereik je als merk je doelgroep?

Dit online festival is een goed voorbeeld van hoe je als bedrijf of organisatie op een leuke en unieke manier je merk kunt laden bij je doelgroep. Aanstaande moeders zijn heel veel op het internet te vinden voor inspiratie en tips & trics. Door deze inspirerende content als kinderopvang op een unieke en spraakmakende wijze te bieden, krijgt de doelgroep direct een positieve associatie met het merk tijdens de beslissingsperiode voor een kinderopvang. De vormgeving en animaties zorgen er ook voor dat (aanstaande) moeders het festival met elkaar gaan delen via social media.

Animaties op het online festival

Het online festival bestaat uit een fraaie festival plattegrond waarop verschillende tenten en kraampjes staan. Iedere tent heeft een eigen karakter. Hieraan kun je al een beetje afleiden wat er te zien is in de tent of het kraampje. De animerende tentjes, poppetjes en attracties maken het festival echt een plezier om te bezoeken. Je ziet steeds weer nieuwe dingen; muziek makende kinderen, dobberende badeendjes, een rondvliegende ooievaar, etc. We hebben heel veel plezier beleefd aan het bedenken en het maken van de verschillende animaties. Wanneer je op één van de tentjes klikt, kom je op een content pagina met meer informatie over het onderwerp en bijbehorende foto’s of een video. Welk tentje is jouw favoriet?

Stijlverkenning en illustraties

Voordat wij konden starten met het design van het festival, vonden we het belangrijk om eerst een uitgebreide stijlverkenning te doen. Welke huisstijl hanteert KMN Kind & Co en welke illustratiestijl zou daarbij passen? Bij Kind & Co hebben ze nog niet eerder met illustraties gewerkt. We hadden dus de vrijheid om zelf een mooie stijl te bedenken die helemaal aansluit bij de organisatie. Naast een illustratiestijl hebben we ook een uitgebreid kleurenpalet samengesteld. Hiermee zijn we het festival gaan designen.

Het festival is inmiddels helaas voorbij. De site staat daarom niet meer online. Jammer want we zijn een reclamebureau in midden Nederland én hebben te maken met een ware babyboom.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

VGZ campagne foto. 3 vrienden in de buitenlucht met een 3D bril op die popcorn zitten te eten en te lachen.
VGZ
Gelukkige mensen zijn minder ziek!
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.