Animated online festival voor KMN Kind & Co – Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders

Kind & Co

KMN Kind & Co festival

KMN Kind & Co biedt kinderopvang in heel midden Nederland. Met een verrassend online festival willen ze zwangere vrouwen en moeders bereiken om hen te laten ervaren dat Kind & Co een leuke en goede kinderopvang is. Het animated online festival biedt deze fun-content. Bijvoorbeeld: tips waar je de leukste rompertjes koopt, een pregnancy play-list, inspiratie voor het inrichten van de babykamer en handige diensten en services waar je als (aanstaande) moeder veel aan hebt. Een goede manier om je merk bij je doelgroep te laden!

App mockup van het online festival voor KMN Kind & Co

Hoe bereik je als merk je doelgroep?

Dit online festival is een goed voorbeeld van hoe je als bedrijf of organisatie op een leuke en unieke manier je merk kunt laden bij je doelgroep. Aanstaande moeders zijn heel veel op het internet te vinden voor inspiratie en tips & trics. Door deze inspirerende content als kinderopvang op een unieke en spraakmakende wijze te bieden, krijgt de doelgroep direct een positieve associatie met het merk tijdens de beslissingsperiode voor een kinderopvang. De vormgeving en animaties zorgen er ook voor dat (aanstaande) moeders het festival met elkaar gaan delen via social media.

Animaties op het online festival

Het online festival bestaat uit een fraaie festival plattegrond waarop verschillende tenten en kraampjes staan. Iedere tent heeft een eigen karakter. Hieraan kun je al een beetje afleiden wat er te zien is in de tent of het kraampje. De animerende tentjes, poppetjes en attracties maken het festival echt een plezier om te bezoeken. Je ziet steeds weer nieuwe dingen; muziek makende kinderen, dobberende badeendjes, een rondvliegende ooievaar, etc. We hebben heel veel plezier beleefd aan het bedenken en het maken van de verschillende animaties. Wanneer je op één van de tentjes klikt, kom je op een content pagina met meer informatie over het onderwerp en bijbehorende foto’s of een video. Welk tentje is jouw favoriet?

Stijlverkenning en illustraties

Voordat wij konden starten met het design van het festival, vonden we het belangrijk om eerst een uitgebreide stijlverkenning te doen. Welke huisstijl hanteert KMN Kind & Co en welke illustratiestijl zou daarbij passen? Bij Kind & Co hebben ze nog niet eerder met illustraties gewerkt. We hadden dus de vrijheid om zelf een mooie stijl te bedenken die helemaal aansluit bij de organisatie. Naast een illustratiestijl hebben we ook een uitgebreid kleurenpalet samengesteld. Hiermee zijn we het festival gaan designen.

Het festival is inmiddels helaas voorbij. De site staat daarom niet meer online. Jammer want we zijn een reclamebureau in midden Nederland én hebben te maken met een ware babyboom.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Photoshoot voor brandingcampagne voor Detron in de Ardennen
Detron

Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron

Als één team naar de Ardennen
Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Like Honey

Like Honey: eigen label, eigen stijl

Opvallend design waar we onszelf voor inhuurden
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.