2502 dynamische Google Search-advertenties. 41% CTR op een Google Search-campagne

VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

Scholenopdekaart.nl is dé vergelijkingssite om basisscholen en middelbare scholen met elkaar te vergelijken. Ouders vinden er allerlei nuttige informatie zoals slagingspercentage en waarderingscijfers. De VO-raad, de organisatie achter Scholenopdekaart.nl, wilde een campagne om meer websitebezoek te genereren. Ze gaven ons daarbij veel vrijheid, maar het budget was beperkt.

3 van de 2502 dynamische Google Search-advertenties

Google Grants

We kozen daarom voor Google Grants, een initiatief van Google om non-profits een maandelijks Google Search advertentietegoed van $10.000,- te geven. We hebben Scholenopdekaart.nl hiervoor eerst aangemeld en zijn vervolgens op zoek gegaan naar een slimme inzet van dit enorme budget. We vonden de oplossing uiteindelijk in relevant zoekgedrag van de ouders: “wanneer is de open dag van school X?”

Dat zoekmoment is relevant op meerdere vlakken:

  1. De verzamelde data van open dagen is één van de kernwaarden van Scholenopdekaart.nl
  2. Er is weinig concurrentie op deze groep zoektermen
  3. Door de Google Grant hadden we de schaalgrootte om voor elke aangesloten school te adverteren

2.502 dynamische Google Search Ads

We plaatsten vervolgens de 832 aangesloten middelbare scholen met hun open dag in het account gezet. Voor iedere middelbare scholen creëerden we verschillende dynamische tekstadvertenties, waardoor we in totaal 2.502 advertenties online zetten. Deze waren allemaal hypergepersonaliseerd naar de zoekterm die wordt gebruikt. Elke school had zo zijn eigen ‘doelgroep’.

Het resultaat was boven elke verwachting. Waar we bij gewone search-campagnes blij zijn met een CTR van 6%, scoorden we hier een verbluffende 41%. Duizenden ouders vonden zo op een natuurlijke manier hun weg naar Scholenopdekaart.nl.

En door

Met deze zeer succesvolle campagne hebben we nog maar een deukje gemaakt in het beschikbare Google Grant-budget. Hierdoor kunnen we blijven doorontwikkelen en de lessen van deze dynamische campagne ook inzetten op andere situaties.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
EBU

Van Jaarcongres tot Festival

Rebranding voor Utrechtse EBU
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Workshop voor ontwikkeling van persona’s en customer journey
Amsterdam Bijlmer

Ontwikkeling persona’s en customer journey voor Amsterdams winkelcentrum

Herpositionering van winkelcentrum
Mizuno

Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen.
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA