Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Campagne gebiedscommunicatie Utrecht Science Park

Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen

Bouwwerkzaamheden in het Utrecht Science Park
De komende twee jaar vinden er in het Utrecht Science Park veel bouwwerkzaamheden plaats, waaronder die aan de nieuwe Uithoflijn. Dit zorgt voor veel oponthoud voor het verkeer van en naar het Science Park. Het Utrecht Science Park wil dit op een positieve manier communiceren naar haar bezoekers en omwonenden. Maar hoe doe je dit? Wij ontwikkelden een persoonlijke campagne.

Een positieve benadering
Het Utrecht Science Park wil communiceren naar haar bezoekers dat zij de komende tijd veel hinder kunnen ondervinden aan de bouwwerkzaamheden. Echter draaien we voor deze campagne het gevoel om. Met de campagne willen we niet uitstralen dat het Utrecht Science Park een bouwput is, maar dat ze hier samenwerken aan onze toekomst. Dit geeft ruimte om tolerant te zijn voor de groeistuipen van het Utrecht Science Park.

Campagne pay-off en fotoshoot
Zowel wij als het Utrecht Science Park vinden het belangrijk dat de campagne persoonlijk is. Men moet het gevoel hebben dat het ook over hem of haar gaat. Breng de werkzaamheden dichtbij en laat zien wat er gebeurt en waarom. Vertel verhalen en geef ze een persoonlijk gezicht. Of je nu bouwvakker, arts, student of hoogleraar bent, we werken allemaal aan het verbeteren van de wereld om ons heen. Winston is verkeersregelaar, Hans is onderzoeker, Ray is Barista – en zo zijn er tal van mensen op diverse manieren betrokken bij de werkzaamheden rondom het Utrecht Science Park.

Met al deze ingrediënten kwamen we tot de volgende campagne pay-off: ‘Winston’, ‘Hans’ of ‘Ray’ maakt jouw wereld van morgen. Met een fotoshoot op locatie hebben we ruim twintig mensen die onderdeel zijn van het Science Park vastgelegd. Zij vormen de basis van het Utrecht Science Park en dus van de campagne.

Deliverables voor de gebiedscommunicatie
Om de doelgroep te bereiken, moet je aanwezig zijn op de plek van de overlast: in de ‘bouwput’. We hebben 15 verschillende bouwdoeken gemaakt welke op de bouwhekken rondom de werkzaamheden komen te hangen. Uiteraard elk met een ander gezicht. Naast de bouwdoeken hebben we posters, flyers en een informatieve website ontwikkeld.

Maar de meest bijzondere en opvallendste deliverable is het enorme doek van 25×30 meter op het Van Unnik gebouw. Hier prijkt Hans Clevers op, een baanbrekende onderzoeker van het Utrecht Science Park. Dit doek is al van een enorme afstand zichtbaar. We vonden het heel bijzonder om deze prachtige deliverable te mogen maken. Wel jammer dat we vanuit de studio van ons Reclamebureau in Utrecht de poster net niet konden zien.

Samen één gezicht
Voor de gebiedscommunicatie wordt nauw samengewerkt met alle partijen die onderdeel zijn van het Utrecht Science Park. Het is van belang is dat er synergie is met de andere communicatie uitingen. Daarom hebben wij een toolkit gemaakt voor alle partners met daarin een campagne styleguide en verschillende templates.

Samen één gezicht
Voor de gebiedscommunicatie wordt nauw samengewerkt met alle partijen die onderdeel zijn van het Utrecht Science Park. Het is van belang is dat er synergie is met de andere communicatie uitingen. Daarom hebben wij een toolkit gemaakt voor alle partners met daarin een campagne styleguide en verschillende templates.

Samen één gezicht
Voor de gebiedscommunicatie wordt nauw samengewerkt met alle partijen die onderdeel zijn van het Utrecht Science Park. Het is van belang is dat er synergie is met de andere communicatie uitingen. Daarom hebben wij een toolkit gemaakt voor alle partners met daarin een campagne styleguide en verschillende templates.

Bekijk ons werk

Corona poster

Toen we na de eerste piek van de Covid-19 pandemie weer voorzichtig naar kantoor gingen, hadden we nieuwe gewoontes nodig.

Social video - Reclamecampagne voor Moederdag

Inhaken was nog nooit zó lief

Google search

41% CTR op een Google Search-campagne

Bijenkorf valentijnsdag kraskaart

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Skibewijs1

Social campagne Skibewijs gaat viral

Flashmob

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.