Nu weet iedereen wat
de vakbond nou eigenlijk doet
Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Wat doet een vakbond precies?
Heel veel mensen weten tegenwoordig niet meer wat een vakbond precies doet. En of dat nou komt door de individualisering, de globalisering of andere ‘ings’, feit blijft dat de vakbonden daar wat aan willen doen. Dat gold ook voor CNV Vakmensen, de vakbond die zich vanouds inzet voor iedereen in de marktsectoren, zoals de bouw, industrie, transport, dienstverlening en nog veel meer. De merkkennis over CNV Vakmensen liep terug, en daarmee kwamen ook de ledenaantallen in het gedrang.
Briefing in het kort
Daarom vroeg CNV Vakmensen ons om een campagne te ontwikkelen die merkkennis over de vakbond verhoogt. CNV Vakmensen wilde daarbij graag focussen op de succesverhalen, want juist daarin zie je eenvoudig wat een vakbond precies doet.
Manifestfilm en succesfilm
We besloten een tweetrapsraket te bouwen. Voor de lancering creëerden we een manifestfilm waarin we pakkend vertelden waar CNV Vakmensen voor staat. We pakten door met een succesfilm, waarin we kort een actueel succesverhaal lieten zien. Iedereen die de eerste manifestfilm (deels) had gezien, kreeg ook de tweede succesfilm te zien. Het succesverhaal vertaalden we bovendien door naar buitenreclame, social afbeeldingen en een campagnesite. Zo bouwden we concreet aan merkkennis over zowel de missie als het resultaat van CNV Vakmensen.
Stakeholders betrekken
Omdat deze campagne alle facetten van CNV Vakmensen zo direct raakte, was het belangrijk dat de campagne breed gedragen werd. Daarom hebben we samen met onze directe klant goed geluisterd naar verschillende stakeholders binnen de organisatie. Dat maakte het proces natuurlijk wat trager, maar had als resultaat dat er op het eindresultaat uitsluitend positieve reacties kwamen. Van receptionisten tot bestuursleden: iedereen stond er honderd procent achter.
Bekijk ons werk
Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch