Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Nu weet iedereen wat
de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen

Wat doet een vakbond precies?
Heel veel mensen weten tegenwoordig niet meer wat een vakbond precies doet. En of dat nou komt door de individualisering, de globalisering of andere ‘ings’, feit blijft dat de vakbonden daar wat aan willen doen. Dat gold ook voor CNV Vakmensen, de vakbond die zich vanouds inzet voor iedereen in de marktsectoren, zoals de bouw, industrie, transport, dienstverlening en nog veel meer. De merkkennis over CNV Vakmensen liep terug, en daarmee kwamen ook de ledenaantallen in het gedrang.

Campagne die merkkennis verhoogt

Briefing in het kort
Daarom vroeg CNV Vakmensen ons om een campagne te ontwikkelen die merkkennis over de vakbond verhoogt. CNV Vakmensen wilde daarbij graag focussen op de succesverhalen, want juist daarin zie je eenvoudig wat een vakbond precies doet.

Manifestfilm en succesfilm
We besloten een tweetrapsraket te bouwen. Voor de lancering creëerden we een manifestfilm waarin we pakkend vertelden waar CNV Vakmensen voor staat. We pakten door met een succesfilm, waarin we kort een actueel succesverhaal lieten zien. Iedereen die de eerste manifestfilm (deels) had gezien, kreeg ook de tweede succesfilm te zien. Het succesverhaal vertaalden we bovendien door naar buitenreclame, social afbeeldingen en een campagnesite. Zo bouwden we concreet aan merkkennis over zowel de missie als het resultaat van CNV Vakmensen.

Stakeholders betrekken
Omdat deze campagne alle facetten van CNV Vakmensen zo direct raakte, was het belangrijk dat de campagne breed gedragen werd. Daarom hebben we samen met onze directe klant goed geluisterd naar verschillende stakeholders binnen de organisatie. Dat maakte het proces natuurlijk wat trager, maar had als resultaat dat er op het eindresultaat uitsluitend positieve reacties kwamen. Van receptionisten tot bestuursleden: iedereen stond er honderd procent achter.

Bekijk ons werk

Thumbnail_1536x1383_Wilde-Ganzen_alles-begint-klein

Naamsbekendheid stijgt met 11%

Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf

1.160.404 mensen beleven een witte kerst

Jij bent tegoedbon

Campagne via radio, social media en print

Thumbnail_1536x1383_Trombose-Steunkous

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous

Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS

Social video - Reclamecampagne voor Moederdag

Inhaken was nog nooit zó lief

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.