Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Manutan SoundMachine, de leukste gadget van Nederland

‘Klanten bellen op of ze er nog eentje mogen!’

Welkomstcadeautje
Manutan heeft ons uitgedaagd om een giveaway te ontwikkelen die hun branding versterkt. Een hebbeding waar klanten blij van worden. Daarnaast is het belangrijk dat het per post verstuurd kan worden en dat de prijs per stuk laag is. De giveaway wordt naar nieuwe klanten gestuurd als welkomstcadeautje. Een pittige uitdaging die we hebben aangenomen! De lat ligt hoog om mensen te verrassen voor een klein budget.

Tijd om ons terug te trekken in onze iglo
De brainstormruimte in onze studio heeft de bijnaam ‘iglo’ gekregen. Wanneer we een pittige uitdaging krijgen, duiken we daar met een paar creatieve geesten in. Een belangrijk speerpunt van de marketingstrategie van Manutan is dat ze werk leuker en makkelijker willen maken. We zijn voor de giveaway dan ook gaan zoeken naar iets dat een belevenis geeft op kantoor. Een welkomstcadeautje dat interactie en humor op de werkvloer brengt. Maar vooral ook iets dat je wilt laten liggen op je bureau en voor langere tijd gebruikt. Via vele creatieve hersenspinsels zijn we uitgekomen bij de Manutan SoundMachine. Een A5 kaart met vier knoppen met daaronder toepasbare geluiden voor op de werkvloer. Als een echte sample DJ kun je je collega’s verrassen met pittige soundbytes.

Ontwerp van de Manutan SoundMachine
Voor het ontwerp zijn we op zoek gegaan naar een beeld dat activeert om met de SoundMachine te gaan spelen. Het mag speels, pittig, vooral niet te zakelijk en leuk genoeg zijn om het voor langere tijd op je bureau te laten liggen. Uit verschillende schetsen bleek de swingende DJ het sterkst te zijn. Het is fun en geeft meteen aan wat de gebruiker ermee kan doen.

Door het combineren van deze illustratie met de tekst ‘push the button’, is de SoundMachine intuïtief in gebruik. De stijl van de vormgeving is natuurlijk in lijn met de huisstijl van Manutan.

Productie in China om de kosten laag te houden
Om binnen de richtprijs per stuk te kunnen werken, zijn we voor de productie uitgeweken naar China. Dit maakt de communicatie ingewikkelder en geeft lange levertijden, maar drukt de kosten enorm. Belangrijk met het werken met fabrieken in China, is dan ook om een ruime planning aan te houden.

Dj-en op kantoor met een kaart uit China

Klanten zijn laaiend enthousiast
Manutan wordt wekelijks gebeld door klanten die vragen of ze er nog eentje mogen ontvangen. De SoundMachine zorgt voor gezelligheid en lol op de werkvloer. Dit geeft Manutan de gewenste branding van hun merk, namelijk het leuker en makkelijker maken van je dagelijkse werk. We zijn trots op deze uiting omdat het de verwachtingen van zowel Manutan als hun nieuwe klanten overtreft.

Internationaal uitgerold
Door het succes van de SoundMachine wordt deze door Manutan nu ook in België en Luxemburg ingezet. Natuurlijk wel met soundbytes die aansluiten bij de lokale kantoorcultuur.

Bekijk ons werk

Citymarketing beursplein Utrecht Reclamebureau Everybody Likes Penguins

Het Beursplein steekt een hart onder de riem

Contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
dwaalspoor route door utrecht

De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.

Archetypekaarten

Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Download gratis archetype kaarten downloaden.

Pingu right

Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt?

Image_Penguin3_ke_1920px

We zoeken een stagiair grafische vormgeving (V/M) voor het ontwikkelen van mooie, impactvolle uitingen.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.