Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Bauhaus

Ludieke openingsactie bij de concurrent

De bouwmarkt-markt (lekker woord) is behoorlijk concurrerend. In het mega-segment zijn Bauhaus en Hornbach de grootste spelers. Logisch dus dat de opening van een nieuwe Hornbach in Almelo, vlakbij een bestaande Bauhaus, het decor werd voor een ludieke inhaakcampagne.

Artikel_Bauhaus_Enschede
Fiets actie Bauhaus Enschede
OOH in het Twents bij retailcampagne Bauhaus
Out of home OOH voor Bauhaus Enschede (retailactie)
Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.

Je kan niet om de Bauhaus heen

Bauhaus vroeg ons om zowel bij de nieuwe Hornbach, als in de buurt van de eigen vestiging een actie op touw te zetten. Het doel: vaste en potentiële klanten van de Bauhaus op een ludieke manier laten zien dat ze niet om de Bauhaus heen kunnen. Wij kwamen met twee verschillende concepten, passend bij de twee verschillende locaties.

Welkom in het Twents

Op directe reisafstand van de Bauhaus plaatsten we vrolijke, Twentse boodschappen die Hornbach met een kleine kwinkslag welkom heetten in Twente. Alsof we wilden zeggen: “waar bleven jullie?” Ook plaatsen we die boodschap in lokale kranten. Gelukkig woont een van onze designers in Haaksbergen bij Enschede, dat maakte de vertaalslag voor een Utrechts creative agency net wat makkelijker :)

En de reacties?

Omwonenden konden de acties goed waarderen, en zelfs
de Tubantia besteedde aandacht aan het “eerste plaagstootje” richting de Hornbach. Naar de reacties vanuit die winkel kunnen we helaas alleen raden…

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.