Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’
Prikkelende inhaker voor de Bauhaus-vestiging in Enschede
Ludieke openingsactie bij de concurrent
De bouwmarkt-markt (lekker woord) is behoorlijk concurrerend. In het mega-segment zijn Bauhaus en Hornbach de grootste spelers. Logisch dus dat de opening van een nieuwe Hornbach in Almelo, vlakbij een bestaande Bauhaus, het decor werd voor een ludieke inhaakcampagne.
Je kan niet om de Bauhaus heen
Bauhaus vroeg ons om zowel bij de nieuwe Hornbach, als in de buurt van de eigen vestiging een actie op touw te zetten. Het doel: vaste en potentiële klanten van de Bauhaus op een ludieke manier laten zien dat ze niet om de Bauhaus heen kunnen. Wij kwamen met twee verschillende concepten, passend bij de twee verschillende locaties.
Welkom in het Twents
Op directe reisafstand van de Bauhaus plaatsten we vrolijke, Twentse boodschappen die Hornbach met een kleine kwinkslag welkom heetten in Twente. Alsof we wilden zeggen: “waar bleven jullie?” Ook plaatsen we die boodschap in lokale kranten. (En dat dus door een Utrechts creative agency!)
Verdwaalde klanten terugleiden
Rond de nieuwe Hornbach reden de hele eerste week mobiele advertentiezuilen. Verdwaalde Bauhaus-klanten werden met een handig kaartje zo weer teruggeleid naar de vestiging waar ze eígenlijk wilden zijn. De reclamefietsen gaven hier een sympathiek tintje aan.
“Eerste plaagstootje”
En de reacties?
Omwonenden konden de acties goed waarderen, en zelfs
de Tubantia besteedde aandacht aan het “eerste plaagstootje” richting de Hornbach. Naar de reacties vanuit die winkel kunnen we helaas alleen raden…
Bekijk ons werk
Op Wereldtrombosedag is het time2move
Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Video meer dan 100.000 keer bekeken!
1.160.404 mensen beleven een witte kerst
De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS