Work smart, play hard Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.

Beursplein

Het Beursplein in Utrecht is drukbezocht: elke dag werken er 10.000 mensen. Toch heeft het plein heel lang geen eigen ‘smoel’ gehad. Daarom kregen wij van Ondernemersfonds Utrecht de opdracht om het gebied niet alleen een eigen stijl te geven, maar ook te activeren onder al die collega’s.

Beursplein presentatie
Beursplein lunchbox

Krachtige, eigen stijl

Dat staat of valt natuurlijk met goed design. We combineerden een chique donkergrijze basiskleur met opvallende rode en witte elementen. Het logo bouwden we op uit twee gesprekswolkjes die in elkaar haken en zo de B van Beursplein vormen. Die gesprekswolkjes lijken trouwens ook verrekte veel op locatiepointers… Op de bijbehorende website Beurspleinutrecht.nl komt alles samen en houden we onze doelgroep op de hoogte van alle activiteiten.

En bouwen we met verschillende branding campagnes aan een sterk merk.

Work smart, play hard

De bedrijven op het Beursplein zijn druk, innovatief en zitten vooral in de dienstverlening. En de werknemers vertrekken ‘s avonds allemaal weer. We moesten dus slim omgaan met de tijd en aandacht die we van onze doelgroep vragen. We besloten om korte, kleine activiteiten te organiseren waarmee we de werkdagen spannender en leuker maken. Bijvoorbeeld: Espresso for the Mind, korte ochtendsessies van bekende sprekers (o.a. Björn Kuipers) die je geïnspireerd de dag in sturen. Of denk aan Coffee & Connect, een verzorgde lunchwandeling langs de mooiste plekjes van het Beursplein.

Zo veranderde het Beursplein van een betonnen woestijn in een fijne werklocatie. En daar zijn we als Utrechts Reclamebureau natuurlijk helemaal blij mee.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.