Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Beursplein Utrecht: work smart, play hard

Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.
Het Beursplein in Utrecht is drukbezocht: elke dag werken er 10.000 mensen. Toch heeft het plein heel lang geen eigen ‘smoel’ gehad. Daarom kregen wij van Ondernemersfonds Utrecht de opdracht om het gebied niet alleen een eigen stijl te geven, maar ook te activeren onder al die collega’s.
Van betonnen woestijn naar fijne werklocatie

Krachtige, eigen stijl
Dat staat of valt natuurlijk met goed design. We combineerden een chique donkergrijze basiskleur met opvallende rode en witte elementen. Het logo bouwden we op uit twee gesprekswolkjes die in elkaar haken en zo de B van Beursplein vormen. Die gesprekswolkjes lijken trouwens ook verrekte veel op locatiepointers… Op de bijbehorende website Beurspleinutrecht.nl komt alles samen en houden we onze doelgroep op de hoogte van alle activiteiten.

En bouwen we met verschillende branding campagnes aan een sterk  merk.

Work smart, play hard
De bedrijven op het Beursplein zijn druk, innovatief en zitten vooral in de dienstverlening. En de werknemers vertrekken ‘s avonds allemaal weer. We moesten dus slim omgaan met de tijd en aandacht die we van onze doelgroep vragen. We besloten om korte, kleine activiteiten te organiseren waarmee we de werkdagen spannender en leuker maken. Bijvoorbeeld: Espresso for the Mind, korte ochtendsessies van bekende sprekers (o.a. Björn Kuipers) die je geïnspireerd de dag in sturen. Of denk aan Coffee & Connect, een verzorgde lunchwandeling langs de mooiste plekjes van het Beursplein.

Zo veranderde het Beursplein van een betonnen woestijn in een fijne werklocatie. En daar zijn we als Utrechts Reclamebureau natuurlijk helemaal blij mee.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.