Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Ga op de foto met Jan Smit bij winkelcampagne Pearle

Fans bezoeken Pearle winkels

Nieuwe campagne
Een nieuwe winkelcampagne met het nieuwe gezicht van Pearle – met deze vraag kwam het brillenmerk bij ons. We kregen tijd in de drukke agenda van Jan Smit en mochten een concept bedenken rondom zijn Elfstedentour. Hoe activeer je mensen om naar de Pearle winkels te komen in combinatie met Nederlands bekendste volkszanger? Door mét Jan in een abri te stappen en voor even samen met hem het gezicht van Pearle te zijn!

Meer klanten in de Pearle winkels

Van concept naar event
Het concept bedenken was de eerste stap. Daarna moest er een heuse abri ontwikkeld worden waar je samen met Jan Smit in kon stappen. Jan had tijdens zijn Elfstedentour door het hele land, tijd om in iedere stad bij een winkel langs te gaan. Tijdens zijn winkelbezoek konden fans met hem in de abri op de foto. Een professionele fotograaf nam de foto, welke vervolgens direct afgedrukt werd in de winkel.

De winkelcampagne doorzetten op social media
Pearle wilde de actie langer laten lopen dan alleen tijdens het winkelbezoek van de volkszanger. Daarom hebben we in de week voor het bezoek van Jan een levensgrote pop van Jan in de abri geplaatst. Zo kon je ook op een ander moment op de foto met Jan. Door de foto te delen op Facebook, Instagram of Twitter kreeg je een leuke korting op een volgende aankoop. Deze kortingsactie zorgde voor een verspreiding van de actie op social media en voor een reden van terugkeer naar één van de Pearle winkels.

Alleen maar positieve reacties op de winkelcampagne van Pearle
De eerste winkelbezoeken zijn geweest en waren een enorm succes! Mensen stonden in een lange rij voor de winkel en iedereen is met Jan op de foto geweest. De reacties van zijn fans zijn heel positief en ook Jan Smit zelf vindt het erg leuk. De regionale pers was volop aanwezig om deze actie vast te leggen. Want hoe vaak krijg je nou de mogelijkheid om met Jan Smit op de foto te gaan?

Bekijk ons werk

1080x1080px_Social_ke_v.1.01-03

Naamsbekendheid stijgt met 11%

Mockup Online test - reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads​

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi​ Hoeveel aandacht krijgt uw poster?

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Riksja_Reisprofiel1

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Kerstcampagne van de Bijenkorf

Samen met de Bijenkorf is het magisch

Online marketing campagne van Creative agency Utrecht gaat viraal

Viral campagne Ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.